Maandag 6 februari, laatste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Maandag 6 februari, laatste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Maandag 6 februari, laatste dag

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

06 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Verkorte versie
Vanmorgen naar het Victory Monument. Rondgewandeld, ingecheckt voor morgen, gezwommen en in een restaurantje gehangen.

Die-hards
Vanmorgen met de Skytrain naar het Victory Monument. Daaromheen is een heel groot plein, ontzettend druk. In de rondte allemaal stalletjes met van alles en nog wat. Daar ergens Noodles met kip en verse groente als ontbijt. Verder rond troffen we een Mall. In die Mall een Swensen’s en een internetcafé. We hebben daar koffie/cola gedronken bij de Mac. Toen nog maar een rondje rond het monument want om 12.55 konden we pas inchecken. Ons verwend bij Swensen’s en toen kon Henny aan de slag. We zitten deze keer aan het gangpad, maar achter elkaar. 68C en 69C.
Daarna splitsten zich onze wegen. Ik ging terug naar het hotel om nog eens lekker in het zwembad te liggen en Henny ging nog eens bij de MBK mall kijken. Maar toen moest ik alleen van het station Nana naar het hotel. Na de eerste trap ben ik natuurlijk alweer vergeten welke kant de trein op reed. Ik ben aan de goede kant op Sukhumvit Road beland en zowaar ook de juiste kant op gelopen. In het hotel lekker in het zwembad gaan liggen. Ik was weer alleen. Henny kwam even later zijn neus om de hoek van de deur steken. Het was ontzettend druk in de MBK en hij vroeg zich af wat hij daar deed. Hij ging nu een biertje pakken in een restaurantje op de hoek van Sukhumvit Road. We hebben er al vaker gezeten en gegeten. Ik ben er ook naar toe gegaan en we hebben daar heerlijk zitten te genieten van de mensen om ons heen en er foto’s van gemaakt. Daarna nog even terug naar het hotel voor een laatste duik in het zwembad en voor een middagdutje voor Henny.
Om kwart over zes zijn we gaan eten. Ja, toch maar in dat ding van vanmiddag. Pad Thai en ik een dubbele portie. Met cola en bier. Ons laatste restaurantmaaltje hier in Bangkok en tevens onze laatste avond hier in Thailand. Rustig dagje dus.

We kijken allebei met heel veel genoegen terug op deze drie en een halve week. We hebben ondanks onze leeftijd toch een goede bijdrage kunnen leveren aan de bouw van het nieuwe kindertehuis. We hebben de bouw meegemaakt tot en met (een beetje) het metselen van de stenen. We hebben samen gewerkt en bewondering gekregen voor de Australische “builders” en we hebben een hoop van ze geleerd. Er is speciaal voor ons een cake gebakken als waardering voor onze inzet. Bovendien hebben we in de beide weekends 22 kinderen in Lom Sak twee heerlijke dagdelen bezorgd. En we hebben nader kennis gemaakt met Jam, Ploy en Om en hun huisgenootjes. Als laatste een paar daagjes in Bangkok. Twee drukke dagen en twee rustige dagen om weer te wennen aan het leven thuis.

De bouw gaat eind deze week op een laag pitje. Er zijn dan nog maar weinig Australiërs en de Thaise medewerkers uit Lom Sak moeten ook weer eens hele weken thuis zijn om van vrouw en (heel jonge) kinderen te genieten. Bovendien is er ook geen geld meer. Althans de stenen voor twee huizen en voor de eetzaal-keuken-wasserij moeten nog worden gekocht. We hebben cheques overhandigd ter waarde van € 5.000 voor de inrichting van een huis en een internetaansluiting namens het pensioenfonds kraamverzorgsters en voor de bouw € 2.000 namens kennissen, collega´s en familie van Elise en € 7.000 die we als stichting zelf bij elkaar hebben gescharreld. Maar er is meer nodig. Wellicht een tip: ING 5604159, Stichting Mercy International Zoetermeer, te Zoetermeer.

Iedereen heel erg hartelijk bedankt voor het lezen van onze verhalen en de steun die spreekt uit jullie reacties. Nogmaals we hebben een heerlijke (slopende) tijd gehad en hopen volgend jaar weer te gaan helpen in Thailand.

• 06 Februari 2012 - 23:21

Pieter Van Der Wal:

Beste Adelbert,

Je heb met alle verslagen en foto's ons weer laten meegenieten van alle belevenissen. Bedankt daarvoor!

• 07 Februari 2012 - 14:31

Annette:

Slopende tijd? Jullie waren daar toch aan het bouwen? ;-)
    Welkom thuis voor straks!