Terugreis en naschrift - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Terugreis en naschrift - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Terugreis en naschrift

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

11 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

De terugreis is zonder problemen verlopen. We hebben op 7 februari om half negen in het hotel ontbeten, hebben uitgecheckt en zijn met een metertaxi naar het vliegveld gegaan. Een paar minuten later konden we al inchecken. Helaas was er een echtpaar voor ons dat errug lang werk had. Achter mij stond ineens Bertie Verboeket, vrijwilligster bij de ZLSM, die met de zelfde vlucht terug ging naar Nederland. Ze had samen met haar Jacques vier weken doorgebracht in Thailand om haar zoon te bezoeken die in Bangkok woont. Stom en stom toeval dat je dan met dezelfde vlucht terug gaat en dan ook nog eens achter elkaar in de rij komt te staan. We hebben even gezellig gekletst ook later nog in het vliegtuig.
We zijn op tijd uit Bangkok vertrokken en op tijd ook weer op Schiphol geland. Wout stond ons op te wachten en fungeerde als back-up voor als Annelies en Ria het vanwege het weer niet zouden redden om naar Schiphol te komen. We hebben niet van Wout zijn aanbod gebruik hoeven maken. Maar het was wel leuk dat hij er stond. Het weerzien met Ria en Annelies was uiteraard hartelijk. De jassen en sjaals waren ook zeer welkom. Volop babbelend zijn we naar huis gereden. We zijn weer thuis met tal van mooie herinneringen en kijken vol verlangen uit naar volgend jaar om weer in Thailand te gaan helpen.

Op 6 februari heeft Rob Dunk ons een aanbod gedaan waaraan de door ons ter beschikking gestelde gelden gebruikt gaan worden.
Het in de blog steeds aangeduide eerste huis, waar op 2 februari de dakspanten zijn geplaatst (foto 256) , wordt het meisjeshuis waar de € 5.000,-van het pensioenfonds kraamverzorgsters voor de inrichting van het huis gaat zorgen.
Wat betreft de € 9.000 (2 van Elise, 7 van ons) (totaal 365 duizend en nog wat Baht) liggen de volgende voorstellen ter tafel:
1. wordt gebruikt voor de aanschaf van ijzer en stenen voor het meisjes huis waarvoor het pensioenfonds kraamverzorgsters de inrichting heeft betaald. Wat er overblijft wordt ergens anders mee verrekend;
2. wordt gebruikt voor de aanschaf van stenen voor alle vier de gebouwen die nu op stapel staan (2 x enkel laags huis, 1 x dubbel laags huis en eetzaal/keuken/wasserij);
3. wordt gebruikt voor de reeds gedane uitgaven voor alleen het meisjeshuis en wel voor THB 363.000 :
o THB 104,000 betonnen vloer;
o THB 85,000 stenen en lijm voor de stenen;
o THB 39,000 het verrichten van metselwerk;
o THB 70,000 PVC ramen en alle deuren;
o THB 25, 000 Werkzaamheden aan het huis waaronder sanitair, electriciteit, water, septic tank, etc;
o THB 40, 000 Badkamer, WC en keukeninrichting.
Als we voor optie 3 kiezen, ligt het in de lijn der verwachting dat we verder geld gaan inzamelen voor juist dat meisjeshuis. Rob wil ons inzichtgeven welke kosten daarvoor nog moeten worden gemaakt. Voor dat meisjeshuis mogen we dan een naam bedenken.
We gaan die voorstellen volgende week bespreken.

• 11 Februari 2012 - 18:52

Mieke Christiaans:

Wat een geweldige verslagen zijn er ook nu weer geschreven,mijn complimenten en succes met de planning van de volgende reis
    Vriendelijke groeten,
    Mieke Christiaans-Buis

• 13 Februari 2012 - 08:46

Margriet:

Wat een verslag, heb nog niet alles kunnen lezen, maar dat komt nog.
    Fijn dat je weer veilig thuis bent !
    gr margriet