Tussendag 10 februari - Reisverslag uit Ban Makham Riang, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Tussendag 10 februari - Reisverslag uit Ban Makham Riang, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Tussendag 10 februari

Door: Adelbert en Annette

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

10 Februari 2013 | Thailand, Ban Makham Riang

Verkorte versie
Vandaag ons naar Phitsanulok verplaatst per van. Daar een wandelingetje gemaakt.

Die hards
Mochten vandaag echt uitslapen. Annette heeft bij het onbijt het eitje maar laten liggen. Het zag er niet helemaal gestold uit, en denkend aan Anton leek het verstandiger. We zijn keurig op tijd (09.45 uur) opgehaald. Richting Lom Sak ("rijksweg" 12) is een prachtige route door de bergen. Halverwege hebben we een stop ingelast voor koffie/eten en sanitair. Chauffeur hielp prima met de bestellingen. Kregen onder andere heerlijke jasmijnthee in kommetjes waar drie slokjes in pasten. Na Lom Sak de 12 op richting Bangkok en dan op tijd stoppen bij het hotel. Heb ik deels liggen slapen. De anderen hebben trouwens ook hun oogjes niet de hele reis open kunnen houden. Er wordt veel aan de weg gewerkt (verbreding), dus dat belooft wat voor de toekomst. Ondanks herhaaldelijk vragen aan Greenwood Travel geen telefoonnummer van het hotel gekregen. Ook via de website van het hotel was geen telefoonnummer te vinden. Ook trouwens geen straatnaam. Moest langs de 12 liggen of achter de 12. Gelukkig met slechts een keer vragen door de chauffeur die wel Thai spreekt met de plaatselijke bevolking en met ons gebarentaal, waren we na vijf en een half uur rijden bij het hotel. Daar lagen de vouchers voor de rest van de reis al voor ons klaar. Morgen worden we om 13.00 uur opgehaald.

Het hotel ligt vlak bij het centrum en naast een stadspark. Volgens de website dan. Het centrum van Phitsanulok is echter een bloedeind van het hotel te voet. Dus dat hebben we opgegeven. Bovendien liepen we langs de 12 zonder stoep en dat loopt niet lekker. Al die brommers, motoren en langzaam verkeer dat op je af komt stormen! Een bijzondere ervaring. Geen ontspannen wandeling. We zijn dus rechtsaf geslagen en dat was veel beter. Ook weer tal van terrasjes en daar zijn we uiteindelijk op een ervan beland. Bleek een winkeltje te zijn met een tafeltje en van die betonnen bankjes eromheen. De Thaise uitbaatster sprak Duits. Even later kwam haar man: een dikke Duitser. Was hier nu drie jaar. Hij had het erg naar zijn zin, zijn vrouw wilde liever naar Duitsland of Nederland. Hebben we gezellig mee zitten kletsen. Bleek bovendien een duiker te zijn. Hij tipte ons een eetgelegenheid met Europees eten. Hebben we -natuurlijk- links laten liggen.

Daarna hebben we verderop in het Tamarinde restaurant weer heerlijk gegeten. De rijst hebben we weer nabesteld. Zat niet bij het gerecht inbegrepen.