Vierde vakantiedag 14 februari - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Vierde vakantiedag 14 februari - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Vierde vakantiedag 14 februari

Door: Adelbert en Annette

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

17 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Verkorte versie
Vandaag een beetje een rustdag. Uitstapje gemaakt naar een waterval en daar gezwommen. 's Middags aan het zwembad gelegen. 's Avonds een kleine wandeling gemaakt.

Die hards
Het is vandaag Valentijnsdag. De chauffeur woont maar 70 km verderop dus die had toestemming om de nacht thuis door te brengen. We zaten dus echt opgesloten (de Amerikaanse uitbaatster heeft natuurlijk in noodgevallen wel vervoer, maaaaaaar ........ het gevoel van ...).

Het is vandaag een rustige dag. Op het programma staat een tochtje naar een naburige waterval in het Wing Kosia National Park. De door ons bezochte waterval heet Mae Koeng Luang Waterfalls. De waterval heeft zeven trappen en Mae Koeng betekent "trap". We zijn helemaal naar boven gewandeld. Het park heeft keurige trappen en bruggetjes aangelegd. Maar het blijft natuurlijk klimmen (en afdalen). Bovenin houdt het gebaande pad een beetje op. Je zou wel verder kunnen via een richel tegen de bergwand, maar dat mocht niet van de badmeester (parkwacht). Daar hebben we lekker gezwommen. Het water was goed van temperatuur. Henny is op de kant gebleven en heeft foto's gemaakt. Ook heeft hij een slang ontdekt (nou ja, ontdekt ... die slang liet zich zien). Een Green Keelback. Sjon specialiseert zich in slangen, dus die was hevig geïnteresseerd. Het blijkt een giftige soort te zijn, met giftanden achter in de bek. De giftanden zijn niet hol en het gif kan bij een beet niet worden ingespoten. Alleen als hij lekker op je gaat liggen kauwen, krijg je voldoende binnen om snel een ziekenhuis te bezoeken. Van de badmeester mochten we er ook niet te dichtbij komen. Vorig jaar is bij deze waterval een ongeval gebeurd, vandaar dat er een parkwacht met ons mee liep. Op de terugweg is hij achtergebleven bij een Thais stel.

We hebben een eenvoudige lunch genoten bij het hoofdkwartier. Rijst met gehaktballetjes, gebakken eitje erop en bosuitje, komkommer en koriander (natuurlijk) er naast. Colaatje erbij dat we door de chauffeur van elders hebben laten halen.

Vanmiddag hebben we een rustige middag. We liggen in, naast en om het zwembad, werken onze verslagen wat bij en moeten DEET gebruiken. Ik heb een boek uitgelezen op dit tablet.

Na het avondeten hebben we een wandeling gemaakt langs een beek o.l.v. een gids. Met lantaarns, want het is pikkedonker. Je kon nauwelijks van een pad spreken. Dus nogal ongelijk. Geen grote beesten tegen gekomen. Foto's gemaakt van flinke spinnen en wespjes in kokervormige graten en een nachtvlindertje op een groen blad.