Geen werk - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Geen werk - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Geen werk

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

23 Januari 2014 | Thailand, Khon Kaen

Vanmorgen hebben we bij het oude centrum ontbeten en zijn vandaar met Jason naar Ban Kota gereden. Er zitten nog een zevental kinderen op de school naast het oude centrum en die worden elke dag gebracht en gehaald. De piloot van de auto is Jason. Maar het ontbijt smaakte niet zo goed als bij het busstation. Morgen dus weer busstation en met de songthaew naar Ban Kota.

In Ban Kota was er al een cementwagen zijn lading aan het lossen. De vloer in de badkamer is lager dan in de rest van het appartement en ik wist niet hoe ze dat zo netjes realiseerden. Heel eenvoudig: er ligt een ijzeren bint en daar rij je de rest van het appartement op af en de badkamer iets lager. Simpel als wat. Ik had het kunnen bedenken. Helaas zat er niet genoeg beton in de wagen. Net voor de lunch kwam er een kleine cementwagen en die had natuurlijk te veel. Van de rest is nog een verbinding gemaakt tussen de trap van het jongenshuis en het voetpad. Dat was weer improviseren, dus hollende en rennende Thai en Aussies.

Helaas was er geen werk voor ons. Angela en Pawinee lopen te verzinnen, maar dat heeft nog geen werk opgeleverd. Tod heeft nog een poging gedaan om Henny te helpen zijn foto’s te verplaatsen naar zijn tablet maar dat is mislukt. Nathan en Dallas zijn bezig geweest om de tablet van Dallas te vertellen dat er ook berichten mee verzonden moeten kunnen worden. Mogelijk is dat wel gelukt. Samen met Jenny hebben we een blokje om gedaan in Ban Kota. Angela en Pawinee hebben de medewerkers van de keuken en de Mae’s mee uit eten genomen tijdens de lunch. Die mensen hebben natuurlijk keihard gewerkt om het feest te laten slagen en werden nu even in het zonnetje gezet. Zo te zien kwamen ze met ronde buikjes weer terug.

Na de lunch is Henny naar Central Plaza gegaan en ik ben om half vier samen Jason naar het station geweest om te zien hoeveel treinen er rijden van Khon Kaen naar Thanon Chira Junction dat op 1,7 km van het hotel in Nakon Ratchasima ligt. Op internet vond ik maar één trein, er blijken er vier te zijn. We hebben net besloten om die van 13.55 te nemen. Zijn we om 17.20 in Thanon Chira Junction en nemen we vandaar een taxi of een TukTuk naar het hotel. We hoeven geen kaartjes van te voren te kopen. Ook weer geregeld.

Morgen worden we om 13.00 op het busstation afgeleverd en vertrekken we om 13.30 naar LomSak voor ons weekend aldaar. Hoe dat er uit ziet, we hebben geen idee. Kerry regelt het hopelijk allemaal. Russel is vanmiddag even terug geweest uit LomSak voordat hij het vliegtuig naar Bangkok pakte. Hij is ook een sponsor van Ploy. Hij had haar mee uit eten willen nemen, maar dat mocht niet, “ze gaat van het weekend al” had Kerry gezegd. Dus dat wordt een Koreaanse BBQ. Lekker! Volgens Russel kijkt ze erg naar ons weekendje uit. Ben héél benieuwd.

Vanavond naar Fairy Plaza gewandeld. Onderweg na veel vragen in een straat terecht gekomen die vol stond met eettentjes. We hadden namelijk trek in Pad Thai en dat hadden de eettentjes die we benaderden niet. Maar iedereen wijst je keurig door naar waar ze wel maken wat je wilt eten. Heerlijk bordje Pad Thai met een flesje water voor ons tweeën 70 THB. Daar hebben we dus nog maar een Swensen’s tegen aan gegooid 280 THB! Hmmmmmm.

• 23 Januari 2014 - 16:25

Annette:

Leuk om beelden te zien waar ik vorig jaar heb gelopen! Te zien aan het aantal foto's heeft Adelbert gewerkt als fotograaf. Ook niet slecht, want met blaren in je handen is het lastiger koreaans te barbecuen!
    Veel plezier komend weekend!

• 23 Januari 2014 - 18:06

Annelies:

Wat een lekker weer is het bij jullie!!
    Dan gun je die mannen toch een ijsje!
    Ziet er errug lekker uit!
    Goede reis morgen en een leuk weekend!
    Groetjes in Petchabun!