Korat Zoo - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Korat Zoo - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Korat Zoo

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

01 Februari 2014 | Thailand, Nakhon Ratchasima

We hebben vanmorgen aan de ontbijttafel eerst een hotel gezocht en besproken in de buurt van het vliegveld voor de laatste nacht. Van hieruit is het nog zo’n dikke 200 km en ons vliegtuig vertrekt om 12.55 uur. Dus een slaapplaats voor de laatste nacht dichtbij de luchthaven lijkt ons wel zo handig.

Daarna naar de dierentuin. Dat is zo’n 20 km hier vandaan. Uiteraard kun je er met een taxi komen, maar wij wilden met de songthaew. Aan de receptie gevraagd welke we moesten hebben, maar die meiden spreken nauwelijks Engels en wij geen Thais. We hebben een briefje gekregen met “zoo” er op in Thaise karakters. Dat lieten we dus aan elke songthaew bestuurder zien en ze zeiden allemaal “no”. Teneinde raad en na zo’n dik half uur hebben we ons laten brengen door een TukTuk. Wat een ramp. We waren er wel in zo’n 20 minuten, maar uitzicht heb je niet en de bestuurder probeert natuurlijk overal tussendoor te glippen. Je vliegt van links naar rechts over de weg. Om je hart vast te houden. Kostte dan ook nog 250 THB. De terugreis hebben we wel met een songthaew gedaan (40 THB) maar die duurde dan ook iets meer dan een uur.

In de dierentuin (Thai 100 THB, Foreigners 150 THB pp) eerst maar een drankje gedronken en toen op pad. Aanrader was wel een fiets te huren (40 THB/uur). Dat hebben we ook gedaan en zijn van ‘kooi naar kooi” gefietst. Veel dieren (vooral de kleintjes) zitten achter glas. Helaas zijn ze dan niet te fotograferen want het is bepaald geen ontspiegeld glas. Voor de roofdieren zijn ze een nieuw onderkomen aan het bouwen en dat ziet er al geweldig uit. De beesten hebben ruim voldoende ruimte. Zoveel dat je ze soms geeneens kunt vinden. We hebben er zo’n twee uurtjes rondgefietst. Was leuk.

Na terugkomst bij het hotel (voor de deur uitgestapt, dankzij Henny; ik wist natuurlijk weer niet uit welke richting we kwamen) ben ik gaan zwemmen. Gisteravond zag het bad er niet zo aantrekkelijk uit met allemaal bladen er in en een nogal lage waterstand. Aan de receptie gevraagd of ze de waterstand wilden verhogen en ja, dat hebben ze gedaan. Vanmorgen zag ik al dat de pompen aan het werk waren. Zelf maar met het visnet de meeste troep er uitgevist en even heerlijk gezwommen.

THAILAND STAAT DROOG! Morgen zijn de verkiezingen en in verband daarmee mag er vanavond en morgen geen alcoholische drank worden verkocht. Henny zit dus aan de cola. Op het feestplein zag het er net zo uit als gisteravond. Dat hebben we gisteren uitgebreid gezien en er heel erg van genoten, dus zijn we naar het hotel gegaan.

• 02 Februari 2014 - 11:13

Margriet Muts:

Wat een belevenis om naar de zoo te gaan, wat boffen die dieren met zoveel ruimte, jammer dat de reis bijna is afgelopen, leuke foto's en filmpje.Een goede terugreis.
    lieve groet van margriet

• 03 Februari 2014 - 08:41

Annette:

Wat een statige dame op je filmpje. Leuk!