Terugreis, terugblik en vooruitblik - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Terugreis, terugblik en vooruitblik - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Terugreis, terugblik en vooruitblik

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

14 Februari 2014 | Nederland, Zoetermeer

Tsja, om tien uur stond inderdaad de taxi voor. Alle spullen inladen en naar het vliegveld. We zijn op tijd opgestegen en op tijd geland. Maar twaalf uur en drie kwartier tussen die twee is een héle opgave. Op Schiphol zijn we opgehaald door Henny's dochter en weer naar Zoetermeer gebracht.

Terugkijkend is het jammer dat we niet zoveel te doen hadden in Khon Kaen. We hadden gehoopt op meer bouwers met wie we in 2012 hebben samengewerkt. De officiële ingebruikname van fase een was een waar feest. We hebben een fantastisch weekend gehad met de meiden van het Living Waters House. Ik heb er een "dochter" bij van 16 jaar en ze heet NamWan. We hebben een heerlijk weekje vakantie gehad. Elke dag ergens heen met het openbaar vervoer. Geholpen door talloze vriendelijke Thai om op de juiste bestemming te komen. Mogelijk zijn we in de songtheaw's wat te ongeduldige geweest. We hebben het fantastisch naar ons zin gehad.

Vooruitkijkend: in Khon Kaen is nu de mogelijkheid om in totaal 60 tieners of 120 kleine kinderen te huisvesten. Momenteel zitten er 32 HIV besmette tieners (waarvan er een al weer zo gezond is dat hij geen medicijnen meer hoeft!). Er is dus een flinke mogelijkheid meer kinderen op te vangen. Daarom is de bouw van fase 2 voorlopig niet aan de orde. Van Rob Dunk en Pawinee Angnoi hebben we begrepen dat volgend jaar verbouwd gaat worden in LomSak, Phetchabun. Daar zitten nu 100 kinderen en uitbreiding is noodzakelijk. De plannen zijn nog niet uitgewerkt. Er wordt gesproken over een tweede woonlaag bouwen op het guesthouse en op het Living Waters House. Hieraan willen wij ook weer daadwerkelijk aan mee bouwen. We krijgen bericht wanneer de plannen rond zijn. Na de zomer gaan we informeren wanneer we daar aan de slag kunnen. We kijken er nu al met enthousiasme naar uit!

Dank jullie wel voor het mee lezen en mee genieten van deze werkvakantie. De laatste foto's zijn geplaatst (Reis naar Nakhon Rachasima en Dagje Phimai). Wil je ons steunen ga dan naar www.mercy-international.nl of stort een bedrag op NL02 INGB 0005 6041 59.

Tot ziens

• 26 Februari 2014 - 11:44

Matje Matteman:

Hallo Adelbert, wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt en ook zoveel van Kaao_Mai, mijn sponsormeisje. Nu heb ik een vraag: sinds kort ben ik fotojaarboeken aan het maken en Kaao-Mai hoort daar ook in. Is het mogelijk dat je mij een paar grotere foto's stuurt met meer pixels zodat ik ze in het boek kan afdrukken?
    Het zou gaan om: 149-155-122-123-124-128
    Als het niet lukt is het geen probleem hoor.
    Hartelijke groet,
    Matje Matteman