Terugreis, terugblik en vooruitblik - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Terugreis, terugblik en vooruitblik - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Terugreis, terugblik en vooruitblik

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

14 Februari 2014 | Nederland, Zoetermeer

Tsja, om tien uur stond inderdaad de taxi voor. Alle spullen inladen en naar het vliegveld. We zijn op tijd opgestegen en op tijd geland. Maar twaalf uur en drie kwartier tussen die twee is een héle opgave. Op Schiphol zijn we opgehaald door Henny's dochter en weer naar Zoetermeer gebracht.

Terugkijkend is het jammer dat we niet zoveel te doen hadden in Khon Kaen. We hadden gehoopt op meer bouwers met wie we in 2012 hebben samengewerkt. De officiële ingebruikname van fase een was een waar feest. We hebben een fantastisch weekend gehad met de meiden van het Living Waters House. Ik heb er een "dochter" bij van 16 jaar en ze heet NamWan. We hebben een heerlijk weekje vakantie gehad. Elke dag ergens heen met het openbaar vervoer. Geholpen door talloze vriendelijke Thai om op de juiste bestemming te komen. Mogelijk zijn we in de songtheaw's wat te ongeduldige geweest. We hebben het fantastisch naar ons zin gehad.

Vooruitkijkend: in Khon Kaen is nu de mogelijkheid om in totaal 60 tieners of 120 kleine kinderen te huisvesten. Momenteel zitten er 32 HIV besmette tieners (waarvan er een al weer zo gezond is dat hij geen medicijnen meer hoeft!). Er is dus een flinke mogelijkheid meer kinderen op te vangen. Daarom is de bouw van fase 2 voorlopig niet aan de orde. Van Rob Dunk en Pawinee Angnoi hebben we begrepen dat volgend jaar verbouwd gaat worden in LomSak, Phetchabun. Daar zitten nu 100 kinderen en uitbreiding is noodzakelijk. De plannen zijn nog niet uitgewerkt. Er wordt gesproken over een tweede woonlaag bouwen op het guesthouse en op het Living Waters House. Hieraan willen wij ook weer daadwerkelijk aan mee bouwen. We krijgen bericht wanneer de plannen rond zijn. Na de zomer gaan we informeren wanneer we daar aan de slag kunnen. We kijken er nu al met enthousiasme naar uit!

Dank jullie wel voor het mee lezen en mee genieten van deze werkvakantie. De laatste foto's zijn geplaatst (Reis naar Nakhon Rachasima en Dagje Phimai). Wil je ons steunen ga dan naar www.mercy-international.nl of stort een bedrag op NL02 INGB 0005 6041 59.

Tot ziens

  • 26 Februari 2014 - 11:44

    Matje Matteman:

    Hallo Adelbert, wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt en ook zoveel van Kaao_Mai, mijn sponsormeisje. Nu heb ik een vraag: sinds kort ben ik fotojaarboeken aan het maken en Kaao-Mai hoort daar ook in. Is het mogelijk dat je mij een paar grotere foto's stuurt met meer pixels zodat ik ze in het boek kan afdrukken?
    Het zou gaan om: 149-155-122-123-124-128
    Als het niet lukt is het geen probleem hoor.
    Hartelijke groet,
    Matje Matteman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adelbert

Welkom in mijn dagboek. Op deze manier kun je meegenieten van wat er met mij is gebeurd en in de komende tijd gaat gebeuren. We zouden met ons zessen in februari 2006 twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis in Thailand en vervolgens een week "afkicken" en een en ander zien van Thailand. Helaas is dat voor mij niet doorgegaan vanwege een niersteenaanval drie dagen voor vertrek. Van de reis in 2006 heb ik alleen het eindverslag laten staan. Uiteraard heb ik er wel een boek van laten maken. In februari 2008 ben ik met 8 mensen alsnog gegaan. In 2011 eveneens met 8 mensen en in 2012 alleen met Henny omdat we zo nodig het begin van de bouw van het nieuwe kindertehuis in Khon Kaen wilden meemaken. In 2013 zijn we met 4 mensen mee wezen bouwen in in 2014 gaan Henny en ik weer samen. In mijn schooltijd ben ik eens naar een voorlichtingsdag geweest voor vrijwilligers die dan naar de toen arme landen gingen. Maar ja, je moet nog (af)studeren, je ontmoet een leuk meisje en tegen de tijd dat dat over is, is je vrijwilligerszin ook gesmolten. Je moet in dienst; daar amuseer je je kostelijk en van daaruit gaat het gewone leven beginnen. Elke dag (met veel plezier) naar je werk, veel leuke (duik)vakanties gedurende dertig jaar. En dan nu eens dit. In het Streekblad (oktober of november 2005) stond een artikeltje waarin om vrijwilligers werd gevraagd voor een Thais kindertehuis. Waarom niet? Tijd zat. Bovendien heb ik Nieuwjaar 2006 iedereen leuke uitdagingen toegewenst en dat iedereen met veel plezier zou proberen die uitdagingen te volbrengen. Nou, dit is nou mijn uitdaging.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2615
Totaal aantal bezoekers 245903

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 Februari 2017

2017 LomSak en Phrae

11 Mei 2016 - 23 Juni 2016

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

13 Januari 2015 - 04 Februari 2015

2015 (ver)bouwen in LomSak

14 Januari 2014 - 06 Februari 2014

2014 Fase een completeren

23 Januari 2013 - 18 Februari 2013

2013 Nieuwe huisvesting voor hiv-besmette kinderen

12 Januari 2012 - 07 Februari 2012

Thailand 2012, Bouwvakker in Khon Kaen

Landen bezocht: