Vrijdag 23 januari: a crazy day - Reisverslag uit Phetchabun, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Vrijdag 23 januari: a crazy day - Reisverslag uit Phetchabun, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Vrijdag 23 januari: a crazy day

Door: Adelbert en Annette

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

24 Januari 2015 | Thailand, Phetchabun

Vanmorgen schoot Malcom ons aan. Hij had een grove schatting gemaakt wat de veranderingen aan het Big Girls House gingen kosten. Wij zijn al meer dan een jaar aan het sparen om dit te financieren. Eerst was er sprake van dak er af, verdieping er op en dak er weer op. Dit jaar is gebleken dat het dak erg slecht is en in zijn geheel moet worden vervangen. Die extra woonlaag gaat als woonruimte dienen voor kinderen die na de middelbare school gaan studeren. Ze zijn op de leeftijd van uitvliegen (18/19 jr) , dus ze moeten leren zelfstandig te zijn. In de aan te brengen woonlaag zijn zes kamers elk geschikt voor twee bedden (of een bed, een tafel en een stoel = studentenkamer), voldoende sanitair, er is een gemeenschappelijke ruimte en een eenvoudige keuken. De woonlaag is voorzien van een buitentrap. Op die manier kunnen ze geheel zelfstandig wonen. Binnen het team uit Zoetermeer zullen we een besluit nemen of we voor de financiering hiervan gaan. Bijdragen zijn natuurlijk van harte welkom!

Verder zijn we de hele dag bezig geweest met het wassen en spoelen van het hekwerk en de muren van de keuken en natte ruimten van het huis naast de wasserij. Annette is nu bezig met de metalen delen van het hekwerk in de rode menie te zetten. Het hekwerk heeft dus nu de mazelen! We zeiden dat tegen een Australische en die dacht dat de mazelen waren uitgebroken. Tegen gesproken! Halverwege de ochtend werden we verrast door Mae Dar van het Living Waters House met twee schaaltjes lekkers. Morgen krijgen we het recept, want het lijkt ons een lekker toetje voor de Thaise maaltijden die we in Zoetermeer voor groepen organiseren. Bij de lunch werden we verrast met een super lekkere omelet, en ook daarvan hebben we het recept al te pakken gekregen. Interesse? Boek een Thaise maaltijd voor 20 – 30 personen op een liefst gratis locatie.

Kerry heeft de boodschappen voor de chocoladefondue gedaan (slagroom en fruit). Koekjes heb ik zelf al gekocht. Het fruit en de koekjes verdelen we over twee zittingen. Zaterdagavond houden we een chocoladefondue in het Living Waters House. De restanten daarvan + de andere helft gebruiken we voor een of twee jongenshuizen (afhankelijk wat de dames over laten). Dat feest vieren we zondagavond. In de loop der jaren heb ik vier fonduesets naar Thailand gebracht. Kerry ruimt na zo’n zitting altijd alles op en kon nu een set niet meer vinden. “Oh” zei Rob “die weet ik wel te staan”. Even later kwam hij terug met twee doosjes fonduechocolade die ik ooit had achter gelaten om het in de loop van het jaar nog eens te doen. De groep van Russel gaat zaterdagavond met het Darwin House uit eten, die vragen we slagroom mee te nemen.

Vanavond heb ik samen met Nun en Om het fruit en de slagroom veilig gesteld in hun huis. Dat is met veel lachen en vallende doosjes aardbeien gegaan. Daarna ben ik in het Living Waters House blijven hangen. Een beetje Nederlandse les gegeven aan voornamelijk Nun en Meaw. Was heel gezellig dus zit ik nu, zaterdagochtend, het verslag van gisteren te maken.

• 24 Januari 2015 - 08:23

Jos:

Hoi Adelbert, wat leuk om steeds te lezen dat jij het iedere dag weer zo lekker naar je zin hebt. Geniet nog lekker verder. Groetjes, Jos

• 26 Januari 2015 - 12:25

Anton Bood:

Beste mensen,
    aanstaande zondag is het hier wereldiconaats zondag. Is het mogelijk om TIJDENS de dienst live met elkaar contact te hebben? Via de telefoon of skype?
    graag reactie