Dinsdag 27 januari - Reisverslag uit Phetchabun, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 januari - Reisverslag uit Phetchabun, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 januari

Door: Adelbert en Annette

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

27 Januari 2015 | Thailand, Phetchabun

Vandaag de hele dag bezig geweest met onze klus. Annette met het verven van het hekwerk. Beverly (uit Australië) is komen helpen. Samen zijn ze flink opgeschoten. Zelf ben ik bezig geweest met schuren, gronden en plamuren. Morgen gaan we met zijn tweeën de wanden sauzen.

In de Oase (kerk van Anton en Annelies) willen ze zondag tijdens de dienst een life verslag vanuit waar wij zitten en dat is dus Phrae. We weten al dat de internet verbinding vanuit Phrae slecht is, dus we hebben samen met Hans Boom (ervaring met Skype gedurende diverse uitzendingen) op Skype alle mogelijkheden voor een zo goed mogelijk resultaat uitgewerkt en aan Anton gestuurd. Als voorbereiding hebben we al een videootje geschoten van Annette aan het werk en Adelbert aan het werk. Maar we weten nog niet wat ze willen zien of weten. Het is natuurlijk maar kort dag. De hele dag werken bij 37 graden, dan ben je aan het einde eigenlijk om op te vegen, dan nog met de kinderen bezig zijn en de weblog bijwerken. Tropen rooster zoals in NL boven de 30 graden, kennen ze hier niet. Na zessen wordt het pas licht en na zessen ’s avonds is het snel te donker. We hebben het erg druk, maar dit willen we er GRAAG bij doen.

Vandaag is de sjoelbak gearriveerd, een gift van de Nederlander Lowry Cremers uit Udon Thani. In Thailand gemaakt speciaal voor de kinderen hier, fantastisch toch? Annette en Kerry hebben hem samen met een groep jonge jongens ingewijd. Op een gegeven moment kwam Namwan uit het Living Waters House er ook bij staan en hebben we een spel speciaal voor vrouwen ingelast. Namwans eerste sjoel kwam gelijk in het hok binnen. Groot ge(s)joel! Wat een enthousiasme bij die kinderen. Natuurlijk ook een heleboel kijkende kinderen. Was erg leuk. Er gaat nog een dank mail van Mercy Thailand naar de schenker, net als een mailtje vanuit het Dutch team.

Elke avond wordt er met bijzonder veel plezier gevolleyd. Het zal beslist geen serieus spel zijn, maar er wordt zeer veel gelachen. Er is ook een roulatiesysteem en iedereen doet mee. Ook Mae's en ander personeel. Heel leuk om naar te kijken, maar wel oppassen, een bal heb je zo tegen je hoofd.

We gaan in plaats van zaterdag, vrijdag naar Phrae. John heeft ernstig behoefte aan vier handen. Als we zaterdag gaan, zijn we pas om 19.00 uur ongeveer in Phrae. Dus bijna donker. We zouden dan zondag de handen uit de mouwen kunnen steken, ware het niet dat het zondag = rustdag is. Er wordt dan ook niet gewerkt. Het zijn dan vier handen die lekker in het daar aanwezige zwembad liggen en daar heeft John dus niets aan. Ons werk hier in LomSak wordt weer overgenomen door Tim en Steph die hier donderdag hopen te arriveren.