5 juni, zondag, rust - Reisverslag uit Lom Sak, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu 5 juni, zondag, rust - Reisverslag uit Lom Sak, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

5 juni, zondag, rust

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

06 Juni 2016 | Thailand, Lom Sak

Gisteren hebben alleen de lachspieren moeten werken. Vandaag krijgen die nog geen rust. De Moore Home meiden hebben het nog elke maaltijd over gisteren. Kerry heeft vandaag tijdens de lunch de video’s die ze heeft gemaakt afgespeeld en het gekrijs van de meiden was door heel de eetzaal duidelijk te horen. Vandaag dus heel rustig aan gedaan.

Morgen met Kerry buskaartjes kopen en gelijk kijken of ik schragen kan vinden om de sjoelbak op te monteren. Moet morgenochtend even babbelen met Son over het poolbiljart. Dat is een of twee jaar geleden gekocht met geld van de sponsors en wordt niet in stand gehouden. Al zijn ze achttien (of bijna) het blijven kinderen en die willen wel eens niet zuinig zijn op andermans spullen. Dat weet je van te voren, dus je regelt of toezicht of je doet dat ding de deur uit.

Vanmiddag een stickie aan Shirley gegeven met alle opnamen die ik heb gemaakt van het Darwin House om dat op hun computer te zetten. Toen ik het stickie terugkreeg was alles wat er op stond voor mij niet meer leesbaar. Ik op zoek naar Som-Chai. Die was om vier uur terug. Nog geen vijf minuten later stond hij voor mijn neus en heeft alles weer zichtbaar gemaakt. Nu ligt dat zelfde stickie in het Moore Home met alle opnamen (kopieën) van gisteren, om die naar hun computer te kopiëren. Hoop dat ik hem weer in originele staat terug krijg.

Vanmorgen in de kerkdienst werd ik door Jam bedankt voor het uitje van gisteren en door Pear (pè) voor de choco fondue van afgelopen woensdag. Was weer leuk.

De foto’s uploaden (en het zijn er veel) van gisteren kost enorm veel tijd. En dan ineens tegen etenstijd vroemm zijn ze geupload. Nu nog twee sessies en dan ze alle 82 een nummer en een naam geven.

Het e-mail berichten aan Henny wil het internet niet verzenden. Ga zo meteen proberen of Stuart thuis is en of dat ik zijn internet mag gebruiken. Stuart was thuis en ik heb mailtjes verstuurd en ook gauw even (bij hem wèl) foto’s opgeladen. Henny stapt morgen middag al op het vliegtuig. Ik ben vermoedelijk dinsdag pas tegen 13.00 uur in het hotel. Henny komt om 14.00 uur aan en zal dus even moeten wachten tot ik hem met een taxi van het vliegveld kom ophalen.

  • 06 Juni 2016 - 03:12

    Peter:

    Leuke foto's van het avonturenpark. De dames hebben wel lef. Ik zou die dingen niet durven, ook al wordt er veel aandacht besteed aan de veiligheid.

  • 06 Juni 2016 - 06:55

    Elise:

    Goeie reis naar KK Adelbert en groeten aan Hennie!

  • 06 Juni 2016 - 07:35

    Annette:

    Fijn dat je ondanks dat internetproblemen ons zo goed op de hoogte houdt! Goede reis naar Khon Kaen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Lom Sak

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

Nadat in januari 2014 fase 1 van het nieuwbouw project in Khon Kaen officieel in gebruik is genomen, is de aandacht verlegd naar LomSak, Phetchabun. De vier oudste gebouwen dienen een renovatie te ondergaan en zo mogelijk van een uitbreiding worden voorzien zodat meer kinderen kunnen worden opgevangen. Het betreft
het Bill McMartin House, waar de oudste meisjes wonen,
het Kevin House, waar de oudste jongens wonen,
het Living Water House, waar de bijna oudste meisjes wonen en
het Guest House waar de vrijwilligers worden gehuisvest.
Gedurende 2014 is dit plan aangepast. Als eerste is in 2015 een nieuw huis gebouwd, het Moose House, dat voorlopig als wisselwoning wordt gebruikt terwijl de andere gebouwen worden gerenoveerd en verbouwd.

Wij, als Stichting Mercy International Zoetermeer hebben ons gericht op de renovatie en verbouwing van het Bill McMartin House. Dit huis is indertijd gebouwd met de gelden uit de erfenis van Bill McMartin, de vader van Jean Dunk. Over het bestaande huis wordt een verdieping gebouwd en er komt een nieuw dak op. In overleg met Rob Dunk en Pawinee Angnoi wordt deze verdieping bestemd voor meisjes die na de Highschool naar de universiteit gaan en als studentes een meer zelfstandig leven dienen te gaan leiden. Daarom heeft deze verdieping een eigen opgang. De verdieping omvat zes studentenkamers, een gemeenschappelijke ruimte en de noodzakelijke sanitaire voorzieningen, zoals een badkamer met douches en wastafels, een ruimte met vier toiletten en een gastentoilet.

In 2014 en 2015 zijn daartoe de nodige gelden bijeen gebracht en rond Kerst 2015 is met de bouw begonnen. De planning is dat rond Kerst 2016 de grote meisjes en de studentes vanuit het Moose House verhuizen naar het gerenoveerde Bill McMartin House en de studenten verdieping.

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2016

13 juli

22 Juni 2016

22 juni terugreis

22 Juni 2016

21 juni, of laatste volle dag, fietstocht

21 Juni 2016

20 juni maandag Old City

20 Juni 2016

19 juni zondag, relaxed dagje
Adelbert

Welkom in mijn dagboek. Op deze manier kun je meegenieten van wat er met mij is gebeurd en in de komende tijd gaat gebeuren. We zouden met ons zessen in februari 2006 twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis in Thailand en vervolgens een week "afkicken" en een en ander zien van Thailand. Helaas is dat voor mij niet doorgegaan vanwege een niersteenaanval drie dagen voor vertrek. Van de reis in 2006 heb ik alleen het eindverslag laten staan. Uiteraard heb ik er wel een boek van laten maken. In februari 2008 ben ik met 8 mensen alsnog gegaan. In 2011 eveneens met 8 mensen en in 2012 alleen met Henny omdat we zo nodig het begin van de bouw van het nieuwe kindertehuis in Khon Kaen wilden meemaken. In 2013 zijn we met 4 mensen mee wezen bouwen in in 2014 gaan Henny en ik weer samen. In mijn schooltijd ben ik eens naar een voorlichtingsdag geweest voor vrijwilligers die dan naar de toen arme landen gingen. Maar ja, je moet nog (af)studeren, je ontmoet een leuk meisje en tegen de tijd dat dat over is, is je vrijwilligerszin ook gesmolten. Je moet in dienst; daar amuseer je je kostelijk en van daaruit gaat het gewone leven beginnen. Elke dag (met veel plezier) naar je werk, veel leuke (duik)vakanties gedurende dertig jaar. En dan nu eens dit. In het Streekblad (oktober of november 2005) stond een artikeltje waarin om vrijwilligers werd gevraagd voor een Thais kindertehuis. Waarom niet? Tijd zat. Bovendien heb ik Nieuwjaar 2006 iedereen leuke uitdagingen toegewenst en dat iedereen met veel plezier zou proberen die uitdagingen te volbrengen. Nou, dit is nou mijn uitdaging.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 245803

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 Februari 2017

2017 LomSak en Phrae

11 Mei 2016 - 23 Juni 2016

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

13 Januari 2015 - 04 Februari 2015

2015 (ver)bouwen in LomSak

14 Januari 2014 - 06 Februari 2014

2014 Fase een completeren

23 Januari 2013 - 18 Februari 2013

2013 Nieuwe huisvesting voor hiv-besmette kinderen

12 Januari 2012 - 07 Februari 2012

Thailand 2012, Bouwvakker in Khon Kaen

Landen bezocht: