13 juli - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu 13 juli - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

13 juli

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

13 Juli 2016 | Nederland, Zoetermeer

Het laatste stuk terugreis is ook zonder problemen verlopen. We zijn keurig op tijd door Thongthai Residence op het vliegveld afgeleverd. Ook de KLM had geen bezwaren toen ze onze incheck kaarten hadden gezien. Vliegtuig vertrok zo’n beetje op tijd en kwam 5 minuten te vroeg aan. Rustige vlucht geweest, niet teveel turbulentie.

Ria stond ons op te wachten, maar we waren al door de douane omdat we 5 minuten voor tijd waren geland. Ingrid, Henny zijn dochter, stond bij de auto en toen we die gevonden hadden waren we in no time in Zoetermeer. Bij Henny en Ria nog even een theetje gedronken en toen op huis aan.

De post lag in keurige stapeltjes. Er waren geen inbrekers geweest en ik kon lekker bij tijds naar bed. Toch vermoeiend bijna 12 uur in zo’n vliegtuig.

Ik had beloofd de financiën in de gaten te houden. Helaas hadden we in Thailand geen beveiligde sites, dus ik heb hier pas gekeken. Er is € 475,- bij geschreven onder vermelding van Grote Meiden Huis. Dat is mooi. € 400,- gedoneerd voor de aanschaf van een koelkast. € 75,- te besteden aan de verdere inrichting van het Bill McMartin House + topfloor.

Bill Mc House + Topfloor furnishing

Tafel met twee stoelen: 10 sets à € 112,50 = € 1125
Gordijnen voor het hele huis: € 1500
Onvoorzien: € 375
Totaal: 13.675

Voor de mensen die nu zeggen “Oh ja, ik zou ook storten” hier nog even het rekening nummer: NL02 INGB 0005 6041 59 t.n.v. St Mercy International Zoetermeer o.v.v “grote meiden huis” of wat je voor dit huis wilt aanschaffen . Wij zouden er erg blij mee zijn.

• 13 Juli 2016 - 10:02

Annette:

Ha Adelbert, met al die lieve bedankkaartjes heb je toch weer gelijk zin om terug te gaan!

Verslag uit: Nederland, Zoetermeer

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

Nadat in januari 2014 fase 1 van het nieuwbouw project in Khon Kaen officieel in gebruik is genomen, is de aandacht verlegd naar LomSak, Phetchabun. De vier oudste gebouwen dienen een renovatie te ondergaan en zo mogelijk van een uitbreiding worden voorzien zodat meer kinderen kunnen worden opgevangen. Het betreft
het Bill McMartin House, waar de oudste meisjes wonen,
het Kevin House, waar de oudste jongens wonen,
het Living Water House, waar de bijna oudste meisjes wonen en
het Guest House waar de vrijwilligers worden gehuisvest.
Gedurende 2014 is dit plan aangepast. Als eerste is in 2015 een nieuw huis gebouwd, het Moose House, dat voorlopig als wisselwoning wordt gebruikt terwijl de andere gebouwen worden gerenoveerd en verbouwd.

Wij, als Stichting Mercy International Zoetermeer hebben ons gericht op de renovatie en verbouwing van het Bill McMartin House. Dit huis is indertijd gebouwd met de gelden uit de erfenis van Bill McMartin, de vader van Jean Dunk. Over het bestaande huis wordt een verdieping gebouwd en er komt een nieuw dak op. In overleg met Rob Dunk en Pawinee Angnoi wordt deze verdieping bestemd voor meisjes die na de Highschool naar de universiteit gaan en als studentes een meer zelfstandig leven dienen te gaan leiden. Daarom heeft deze verdieping een eigen opgang. De verdieping omvat zes studentenkamers, een gemeenschappelijke ruimte en de noodzakelijke sanitaire voorzieningen, zoals een badkamer met douches en wastafels, een ruimte met vier toiletten en een gastentoilet.

In 2014 en 2015 zijn daartoe de nodige gelden bijeen gebracht en rond Kerst 2015 is met de bouw begonnen. De planning is dat rond Kerst 2016 de grote meisjes en de studentes vanuit het Moose House verhuizen naar het gerenoveerde Bill McMartin House en de studenten verdieping.