17 januari: Plafonds slaapkamers 2de keer - Reisverslag uit Lom Sak, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu 17 januari: Plafonds slaapkamers 2de keer - Reisverslag uit Lom Sak, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

17 januari: Plafonds slaapkamers 2de keer

Door: Adelbert, Annette

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

18 Januari 2017 | Thailand, Lom Sak

English version
Today we finished the ceilings of the bedrooms. Students of Phetchabun amused the children with plays and food. We started painting ironwork.

Samenvatting
Begonnen met het verven van vannacht afgeleverd ijzerwerk. De slaapkamer plafonds voor de twee de keer in de aflak gezet. Studenten uit Phetchabun hebben de kinderen hier vermaakt met “brood” en spelen.

Die Hards
Er zijn vannacht twee 4 m lange stukken ijzer gebracht, vierkant en dikwandig. Die moesten zo snel mogelijk in de menie. We hadden na de vorige menie-klus één roller in plastic verpakt voor het geval dat... We hebben dat ijzer op Thai Way in de menie gezet. Corrie en Annette om de beurt een zijkant doen en ik toezicht houden. Beviel best. We zaten net uit te hijgen van deze klus toen Boonsili kwam voelen of ze al droog waren. Gelukkig alleen voorzichtig met een vinger aantippen en niet een haal over het ijzer halen. Het is nu avond en de stukken ijzer zijn al ergens in het Holland House verwerkt. Voor zover ik weet, zijn ze gebruikt om buitenom de gemetselde muren van gipsblokken te versterken. Ook zijn er weer pallets met gipsblokken (blocks) gebracht. Die blocks moeten nog de trap op!!! Maar er is een Australische vrijwilliger (die van het gezin) en die heeft vandaag allemaal klusjes gedaan om het bouwteam te helpen. Misschien helpt hij daar ook wel mee...

Naast de keuken waren ze bezig met het in stukken hakken en verdelen van jackfruit. Bij de smoco hebben we ook stukjes geproefd. Je moet er wel wat voor doen en je krijgt er hele kleverige handen van. Corrie heeft van iemand van het keukenpersoneel geleerd hoe je van dat kleven af komt. Je handen in een baal rijst stoppen en daarin je handen met de rijst wassen. Eet ik hier nu nog rijst??

Er moesten nog vier slaapkamerplafonds voor de tweede keer in de aflak worden gezet. Daar zijn we de rest van de dag mee bezig geweest. Rustig aan en toch ging het steeds sneller. Morgen gaan we de wanden van de slaapkamers doen. Heel licht geel. Eerst de muren met zo’n Thaise stoffer af vegen en dan de verf er op. Moet twee keer, net zoals de plafonds. Op de muren heb ik tijdens mijn vorig verblijf twee lagen grondverf gezet. We kunnen nu kijken of de verf goed gehecht heeft. Vandaag merkten we dat de verf van het plafond op sommige plaatsen los kwam. Daar heeeeel voorzichtig overheen geverfd. En hopen dat het blijft zitten. Er kwamen vandaag drie grote emmers verf, allemaal voor ons om in het Bill Mc Martin en Holland House te verwerken. Ze verwachten dat we dat niet redden, dus dan hebben ze nog niet ons aan het werk gezien. Telkens verrassen we ze weer dat we de klus (buitenmuur, betonnen palen, slaapkamerplafonds) al klaar hebben. We zullen zien.

De kinderen hadden gisteren van Pawinee opdracht gekregen direct na schooltijd onder de douche te gaan en in nette kleren in de eetzaal te verschijnen. Een groep studenten van de universiteit van Phetchabun heeft ter gelegenheid van Children’s Day (dat was zaterdag) samen met de kinderen allerlei spelletjes gedaan. Ze zijn vorig jaar ook geweest. Voorbeeldje: maak je gezicht nat, blaas in een bordje met talkpoeder tot je de ballon die erin verborgen was eruit kan pakken; blaas de ballon op tot hij knapt en ren naar een schoteltje met snoep; eet dat snel op en ren naar het volgende schoteltje en drink het pakje drinken op. Wie het eerste klaar was had gewonnen. Er werd weer veel gelachen en zo te zien heeft iedereen het naar zijn zin gehad. De studenten brachten eten (soort babi pangan) en ijs mee en een heleboel feestprijzen. En dat alles met heel veel (harde) muziek. Leuk voor de kinderen!!!

• 19 Januari 2017 - 12:16

Kolja En Ellen :

Wat een bikkels zijn jullie. Wat werken jullie hard. Gelukkig ook een hoop pret. Als altijd genieten wij op afstand mee!

• 19 Januari 2017 - 18:54

Annelies:

Jammie, jackfruit lekker....zin in!!!!
    Weer hard gewerkt lui.....en veel gelachen.....ziet er goed uit! :-)