4 februari: weer thuis - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu 4 februari: weer thuis - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

4 februari: weer thuis

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

04 Februari 2017 | Nederland, Zoetermeer

Donderdagavond zijn we weer thuis gekomen. Na een fantastische reis in Thailand en een onrustige terugvlucht van 11 uur en 40 minuten.

In de vijf slaapkamers van het Bill Mc Martin House hebben we de plafonds en de muren gegrond en in de juiste kleur afgelakt. Soms moest dat in drie lagen, soms lukte het in twee. Ook hebben we de buitenmuur aan de speelplein zijde gegrond en in de juiste kleur twee maal afgelakt. Helaas hadden we geen tijd meer voor de huiskamer, de gang, de kamer van de Mae en de badkamer. In de huiskamer hebben we de wanden nog in de grondverf gezet en was het plafond net geschuurd toen de datum van vertrek aanbrak. In de gang en de badkamer waren de plafonds nog niet compleet. De kamer van de Mae wordt nog steeds als doorgang gebruikt.

Aan het Holland House hebben we als Dutch team niet veel kunnen doen. Dat was het werk van de Australiërs en de Thai en die hebben keihard gewerkt. Het Holland House is “steendicht” gemetseld en de Thai zijn bezig met het stuken van de binnenmuren. Voor hun vertrek naar huis hebben de Australiërs alle bedradingen naar boven geleid zodat daar de kabelgoten kunnen worden gevuld als alle binnenmuren zijn gestuukt.

In Phrae hebben we weer met veel plezier in het Dutch Bike Repair Centre gewerkt en zijn talloze fietsen weer aan een nieuw leven begonnen.

Verder hebben we een groot aantal kinderen fijne dagen kunnen bezorgen met cadeautjes, uitjes en chocolade fondues voor onze eigen rekening in de avonduren en de weekends. Zowat elke maaltijd zijn we met ze opgetrokken en na de maaltijden hebben we veel aandacht aan ze besteed. Vanuit onze stichting hebben we de naamborden van het Bill McMartin House en het Holland House betaald en komen we nog steeds geld te kort voor de inrichting van beide huizen (Stichting Mercy International Zoetermeer, NL02 INGB 0005 6041 59). De naamborden zullen in de muur boven de ingang van beide huizen worden gemetseld zodra de bouw van de huizen is voltooid.

We kijken terug op een fijne bijna drie weken durende werkvakantie en een heerlijke vier dagen relaxen in Chiang Rai. Ik heb vooral veel steun ondervonden van mijn twee reisgenoten. Annette heeft voor een deel de basisteksten geschreven voor deze blog en ik heb gebruik mogen maken van haar foto’s. Corrie met haar zonnige natuur zorgde voor veel plezierige momenten. Daarvoor heel veel dank. We hebben alle drie een sponsorkind (er bij) genomen en daar zijn wij en de House of Mercy Foundation heel blij mee. Het was fijn het Guesthouse te delen met de Australiërs, met ze samen te werken en herinneringen op te halen aan eerdere reizen.

Dit is dan het einde van deze reis. Ik hoop dat jullie genoten hebben van onze belevenissen. In 2018 hoop ik opnieuw naar Mercy International in Thailand te gaan. Wie gaat er dan met me mee?

• 04 Februari 2017 - 11:09

Peter:

Adelbert,
    Ik heb je reis met veel plezier gevolgd. Bedankt voor de verslagen.

• 04 Februari 2017 - 11:25

Ellen En Kolja:

We hebben met plezier jullie belevenissen gevolgd. Welkom thuis!

• 04 Februari 2017 - 13:36

Wilma En Wim:

Welkom thuis!

• 04 Februari 2017 - 20:04

Cjjongepier:

Ja we hebben een heel fijne tijd gehad met elkaar , de Thaien en Aussies.
    We hebben heel wat werk verzet maar ook heel leuke momenten meegemaakt en ik zal dan ook zeker m,n best doen om volgend jaar weer mee te gaan.
    Dus gezond blijven hoewel je dat niet altijd in de hand hebt.
    Ook onze relaxdagen hebben we goed besteed door mooie tempels te bezoeken en een pracht museum en dan de nodige shops waar we heerlijk konden eten voor amper 2 a 3 € .blijkbaar ook nog bere gezond want ik was ondanks de grote ijsjes mooi op gewicht gebleven.
    Leuk dat jullie ons zo gevolgd hebben want je wil toch contact met het thuisland.
    Ik keek in elk geval iedere avond gelijk op m,n I padje of er wel iemand had gereageerd .
    Dank voor jullie reacties en tot volgend jaar
    Corrie

• 04 Februari 2017 - 22:38

Afra En Peter Maas:

Dank je wel voor die mooie verslagen! We konden een beetje door jullie ogen meekijken! Welkom thuis en nu weer wennen aan de Hollandse kou!!!
    Groetjes en tot ziens in Zeeland

• 04 Februari 2017 - 23:07

Mieke Christiaans-Buis:

Welkom thuis weer Adelbert Corrie en Annette,
    Dank jullie wel voor alle verslagen, fantastisch.
    Nu weer wennen aan Hollandse temperatuur!
    groeten en sterkte met evt. jetlag.

• 05 Februari 2017 - 10:03

Fiet:

Welkom thuis. Dank voor het mogen meereizen door jullie verslagen.

• 15 April 2019 - 16:23

Wrister Zandvliet:

Hallo allemaal
    ik breng vandaag het slechte nieuws dat adelbert vanacht in zijn slaap is overleden.
    na 2 jaar in een rolstoel en met kerst nog een laatste ritje in een stoomtrijn is voor hem nu de laatste stop.