Zondag 22 januari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Zondag 22 januari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Zondag 22 januari

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

24 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Verkorte versie
Zondag 7 kwartier kerkdienst bijgewoond, wat Thaise TV gekeken bij Jam en weer terug naar Khon Kaen.

Die-hards
Om half acht aan het ontbijt met het huis van Ploy. Samen met Mai mijn foto’s van de vorige dag bekeken èn Mai gevraagd welke naam bij welke gezicht hoorde. Mai heb ik vorig jaar voor het eerst ontmoet en bleek een enorme kleefpleister te zijn. Ze hangt compleet aan je. Zo ook nu. Ze hing over mijn been de foto’s te bekijken en commentaar te geven. Ze is niet bevreesd om Engels te spreken, alleen haar Australisch kan ik niet altijd verstaan. Om 10 uur kerkdienst. Ik ben in de “kerk” gaan zitten, links Mai die 7 kwartier met verpletterende tussenruimte naast me zat en rechts Wi. Rob gebaarde nog even dat ik op de makkelijke stoelen moest gaan zitten, maar dat heb ik maar even niet gezien. Bij aanvang van de dienst meldde Rob dat ik er was en wat goeds deed voor de kinderen en hij vroeg zich af waar de Dutch candle was. Er werd aangegeven dat die niet was opgezet. Volgens mij staat die er aanstaande zondag wel weer. Overigens heb ik gehoord van Ron Tiller die begin januari in Phetchabun was, dat de kaars erg klein is geworden. Op een gegeven moment mochten de kleintjes weg (maar dat zijn er steeds minder), werd er een kindje aan de Heer aangeboden en kwamen Ploy en twee housemates naar voren om me voor de hele kerk te bedanken voor de heerlijke middag en avond die ze hadden gehad. Erg leuk. Daarna hield Jean Dunk een drie kwartier durende reden over Joshua. Zeven kwartier aan een stuk kerk is toch erg veel.
Na het eten nog een drie kwartier bij Jam in huis gezeten, maar de dames waren aan het TV kijken, dus toen ben ik maar weg gegaan.
Intussen was er een voor mij nieuw persoon gearriveerd. Rod Brady, lid van het bestuur van Mercy International. We hebben met elkaar zitten praten hoe moeilijk het is om aan geld te komen en hoe lastig banken en overheidsinstellingen doen om ons werk mogelijk te maken. Overigens is het bestuur van Mercy International erg tevreden met wat wij allemaal doen.
Om kwart voor vijf zag ik Dee-O, de chauffeur van de auto die me mee terug moest nemen naar Khon Kaen. Zes uur zouden we vertrekken. Om zes uur zat ik klaar bij de speelplaats met een aantal kinderen van beide huizen om me heen. Dee-O kwam zeggen dat hij eerst de andere twee ging ophalen, zodat ik nog een half uurtje bij de meiden kon blijven. Was heel gezellig, maar dan komt de auto toch, allemaal een knuffel en we waren op weg. Onderweg nog een stop gemaakt voor cola en koekjes en om half tien waren we bij het hotel. Het is een heel leuk weekend geweest.

  • 24 Januari 2012 - 20:00

    Elise:

    Nou, dat is het zeker, nu weer aan de slag!

  • 24 Januari 2012 - 20:18

    Annette:

    Tja, je moet voor de goede zaak wel wat over hebben Adelbert! Trouwens, goed om te lezen dat bij het bestuur van Mercy onze activiteiten in de smaak vallen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adelbert

Welkom in mijn dagboek. Op deze manier kun je meegenieten van wat er met mij is gebeurd en in de komende tijd gaat gebeuren. We zouden met ons zessen in februari 2006 twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis in Thailand en vervolgens een week "afkicken" en een en ander zien van Thailand. Helaas is dat voor mij niet doorgegaan vanwege een niersteenaanval drie dagen voor vertrek. Van de reis in 2006 heb ik alleen het eindverslag laten staan. Uiteraard heb ik er wel een boek van laten maken. In februari 2008 ben ik met 8 mensen alsnog gegaan. In 2011 eveneens met 8 mensen en in 2012 alleen met Henny omdat we zo nodig het begin van de bouw van het nieuwe kindertehuis in Khon Kaen wilden meemaken. In 2013 zijn we met 4 mensen mee wezen bouwen in in 2014 gaan Henny en ik weer samen. In mijn schooltijd ben ik eens naar een voorlichtingsdag geweest voor vrijwilligers die dan naar de toen arme landen gingen. Maar ja, je moet nog (af)studeren, je ontmoet een leuk meisje en tegen de tijd dat dat over is, is je vrijwilligerszin ook gesmolten. Je moet in dienst; daar amuseer je je kostelijk en van daaruit gaat het gewone leven beginnen. Elke dag (met veel plezier) naar je werk, veel leuke (duik)vakanties gedurende dertig jaar. En dan nu eens dit. In het Streekblad (oktober of november 2005) stond een artikeltje waarin om vrijwilligers werd gevraagd voor een Thais kindertehuis. Waarom niet? Tijd zat. Bovendien heb ik Nieuwjaar 2006 iedereen leuke uitdagingen toegewenst en dat iedereen met veel plezier zou proberen die uitdagingen te volbrengen. Nou, dit is nou mijn uitdaging.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 245970

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 Februari 2017

2017 LomSak en Phrae

11 Mei 2016 - 23 Juni 2016

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

13 Januari 2015 - 04 Februari 2015

2015 (ver)bouwen in LomSak

14 Januari 2014 - 06 Februari 2014

2014 Fase een completeren

23 Januari 2013 - 18 Februari 2013

2013 Nieuwe huisvesting voor hiv-besmette kinderen

12 Januari 2012 - 07 Februari 2012

Thailand 2012, Bouwvakker in Khon Kaen

Landen bezocht: