Donderdag 2 februari, laatste werkdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Donderdag 2 februari, laatste werkdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Donderdag 2 februari, laatste werkdag

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

02 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Verkorte versie
Alle dakspanten zitten op het eerste huis. Het hele terrein is geëgaliseerd en daarna weer opengetrokken voor het leggen van de schijtpijpen en de andere afvoerbuizen. De schijtpijpen lopen eerst naar een sceptic tank en van daaruit naar het afvalwater. Tim is druk bezig met het installeren van de hoofdschakelkast: te kleine kast en te dikke draden (rotklus dus).

Die-hards
Onze laatste werkdag. Het wordt tijd dat we opkrassen. Ik ga steeds meer fouten maken. Begon al met het ontbijt: theepot in mijn ene hand en gereed om in te schenken, alleen een schoteltje in de andere hand zonder kopje. Ik heb weer stenen staan slijpen totdat mijn slijpmachine het niet meer deed. Tim is met de hoofdstoppenkast bezig en naar zijn mening was daardoor de spanning niet wat het wezen moet. Ik heb minstens twintig blokken gezaagd die 5 mm te kort waren terwijl naast me met koeiencijfers staat aangegeven wat de juiste maat moet zijn. Na het uitvallen van de stroom verder op handkracht. Nagenoeg alles scheef. Toen ben ik er mee opgehouden. Wat staan kijken bij het graven van de sleuven voor de afvoerleidingen en het ingraven van de sceptic tanks. Richard geholpen met het op diepte maken van de sleuven en het aan elkaar plakken van schijtpijpen. Met die pijpen wordt nou niet echt gepland gewerkt. Soms wordt er naast elkaar gewerkt (letterlijk) en dat levert geen goede resultaten. Tee-O, Son en Boonsilie doen hetzelfde werk bij de keuken en dat gaat veel gestructureerder.
Henny heeft zijn benen bedekt en heeft de hele dag samen met Alex stenen tot muurtjes verwerkt. Alex kwam na de lunch wat later en kwam bij mij eigenhandig een stukje steen afzagen. We zouden later wel begrijpen waarom. ’s Middags tijdens de smoko nam Richard het woord, bedankte ons voor al het werk en de inzet die we hebben getoond. Vol lof. Alex had een chocolade tulband gebakken, en daar stond bovenin het stuk steen. Jenni had slagroom geklopt. Henny heeft de taart aangesneden en ik heb rond gedeeld. Heel leuk en heel gezellig. Malcolm merkte op dat er in al die jaren nog nooit voor hem een taart was gebakken. Kortom, we zijn door iedereen erg gewaardeerd.
Om kwart voor vijf moesten we in de bus zitten terug naar het centrum. Daar hebben we aan Dtim omringd door een aantal kinderen de cheques overhandigd met een toespraakje. Jason (longterm volunteer) die er vorig jaar ook was, heeft vertaald. Ron van het hoofdbestuur van Mercy International (waar ik vorige week mee heb zitten praten) was er ook, dus die heeft meegeluisterd. Toch mooi, weer een half miljoen baht voor het nieuwe tehuis. Bij het afscheid hebben we allebei een certificaat gekregen.
Samen met Claire, Dallas en Jenni ergens langs de straat wezen eten. Daarna koffie in het hotel. Morgen om zeven uur wandelen we naar de bus samen met Dallas en Jenni. We zijn allemaal moe.

  • 02 Februari 2012 - 16:34

    Wilma En Wim:

    Jullie hebben schitterend, maar ook hard gewerkt! 'T is nu ook wel weer welletjes geweest. Eventjes een paar dagen vakantie houden, voordat jullie thuiskomen in de vrieskou. Kreeg net een stage-krant in handen, waarin 2 blz. over Mercy-international gaan.
    We hebben alles op de voet gevolgd, maar zijn benieuwd naar de aanvullende verhalen. Tot over een paar dagen!

  • 02 Februari 2012 - 17:29

    Elise:

    Nog een lange trip naar Bangkok en dan welverdiende rust. Sterkte met afscheid nemen!

  • 02 Februari 2012 - 18:20

    Cobi:

    Goed werk jongens, heel leuk om alles te lezen en wel thuis, groetjes Cobi

  • 03 Februari 2012 - 01:45

    Peter:

    Adelbert,
    Ik heb genoten van je verslagen. Wat heb je daar een werk verzet!!! Maar je hebt er ook erg van genoten. Veel plezier nog in Bangkok en een goede reis naar huis.

  • 03 Februari 2012 - 09:34

    Annette:

    En nu ... rust, rust, rust. Verplicht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adelbert

Welkom in mijn dagboek. Op deze manier kun je meegenieten van wat er met mij is gebeurd en in de komende tijd gaat gebeuren. We zouden met ons zessen in februari 2006 twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis in Thailand en vervolgens een week "afkicken" en een en ander zien van Thailand. Helaas is dat voor mij niet doorgegaan vanwege een niersteenaanval drie dagen voor vertrek. Van de reis in 2006 heb ik alleen het eindverslag laten staan. Uiteraard heb ik er wel een boek van laten maken. In februari 2008 ben ik met 8 mensen alsnog gegaan. In 2011 eveneens met 8 mensen en in 2012 alleen met Henny omdat we zo nodig het begin van de bouw van het nieuwe kindertehuis in Khon Kaen wilden meemaken. In 2013 zijn we met 4 mensen mee wezen bouwen in in 2014 gaan Henny en ik weer samen. In mijn schooltijd ben ik eens naar een voorlichtingsdag geweest voor vrijwilligers die dan naar de toen arme landen gingen. Maar ja, je moet nog (af)studeren, je ontmoet een leuk meisje en tegen de tijd dat dat over is, is je vrijwilligerszin ook gesmolten. Je moet in dienst; daar amuseer je je kostelijk en van daaruit gaat het gewone leven beginnen. Elke dag (met veel plezier) naar je werk, veel leuke (duik)vakanties gedurende dertig jaar. En dan nu eens dit. In het Streekblad (oktober of november 2005) stond een artikeltje waarin om vrijwilligers werd gevraagd voor een Thais kindertehuis. Waarom niet? Tijd zat. Bovendien heb ik Nieuwjaar 2006 iedereen leuke uitdagingen toegewenst en dat iedereen met veel plezier zou proberen die uitdagingen te volbrengen. Nou, dit is nou mijn uitdaging.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 246129

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 Februari 2017

2017 LomSak en Phrae

11 Mei 2016 - 23 Juni 2016

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

13 Januari 2015 - 04 Februari 2015

2015 (ver)bouwen in LomSak

14 Januari 2014 - 06 Februari 2014

2014 Fase een completeren

23 Januari 2013 - 18 Februari 2013

2013 Nieuwe huisvesting voor hiv-besmette kinderen

12 Januari 2012 - 07 Februari 2012

Thailand 2012, Bouwvakker in Khon Kaen

Landen bezocht: