De heenreis - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

15 Januari 2014 | Thailand, Khon Kaen

Ingrid, Henny zijn dochter, heeft ons naar Schiphol gebracht en komt ons 6 februari ook weer ophalen. Op Schiphol was er natuurlijk file om de koffers kwijt te raken. Doorlabelen naar Khon Kaen kon helaas niet. De dame achter de balie heeft wel haar best gedaan, maar het was niet mogelijk. Ook geen man overboord, we hebben in Bangkok tijd zat. Het EVA Air vliegtuig stond al klaar, dus instappen, héééél lang taxiën en dan de lucht in. Onderweg een prima verzorging van de wonderschone dames. Beenruimte was ook dik in orde. Mijn stoel had geen achterbuurman (zo ver zaten we achterin) dus mijn stoel kon heerlijk in de slaapstand. Helaas niet veel geslapen.

De douane en koffer ophalen kostte bij elkaar een half uurtje. Het gigantische eind lopen van vliegtuig naar de douane reken ik even niet mee. Al lopend natuurlijk op diverse borden gekeken of onze vlucht naar Khon Kaen werd vermeld. Ja TG 46 stond op de borden. Na het koffers oppakken gelijk door naar de vierde verdieping om ze bij Thai Airways weer in te leveren. Ging allemaal als een zonnetje. We hadden nog een paar uur voor vertrek. Ergens op het vliegveld op een bankje gaan zitten en Henny had direct contact met een jongedame die in Thailand stof had ingekocht om er in Jakarta kleding van te maken. Ze sprak erg goed Engels, haar grootmoeder zelfs nog een beetje Nederlands vertelde ze. Maar ik heb het gesprek niet kunnen volgen. Ben zo af en toe in slaap gesukkeld. We hebben op het vliegveld gegeten. Noodles met crispy pork. Henny “dry” en ik als “soup”. Werd geserveerd met stokjes. We hebben er een vork bij gevraagd en gekregen. Ik heb zo veel mogelijk met stokjes naar binnen gewerkt. Of dat volgens de regelen der kunst is gegaan betwijfel ik. Ik heb geloof ik veel geslurpt. Smaakte weer goed.

Het vliegtuig naar Khon Kaen was niet zo vol. De reis duurt welgeteld 60 minuten. Van die 60 minuten vlieg je er 35. De rest is taxiën, taxiën en taxiën. Lijkt Schiphol wel. Aan boord kregen we appeltaart, thee/koffie en jus d’orange. Wel met een sneltreinvaart want anders waren we al weer geland.

Toen kwam de grote verrassing. Mercy zou ons naar het hotel brengen. En wie stonden ons op te wachten: Rob en Jean Dunk, de oprichters van Mercy. Dus dat was fantastisch. Ze hebben ons naar het hotel gebracht. Ziet er netjes uit. Zitten veel jongelui. Toen hebben we nog even geprobeerd de Aeon bank te vinden. Daar kost het geen € 4,50 als je geld uit de muur trekt. Maar dat is mislukt. We hebben internet in het hotel en daar is dit bericht mee geplaatst.

Morgen gaan we treinkaartjes kopen voor de tocht naar Nakhon Ratchasima over bijna 2 weken, de Aeon bank zien te vinden en een zaak vinden waar we een Thais ontbijt kunnen kopen. Hier in het hotel is het alleen toast met jam. Met Rob en Jean hebben we afgesproken dat we voor 12.00 uur op de nieuwe locatie zijn (12.00 uur is lunchtijd, mmmm). Volgens Rob kijken we onze ogen uit. Het grind is inmiddels afgeleverd, maar of het al op de juiste plaats ligt, weten we niet. De kinderen zijn morgen vrij. Het onderwijzend personeel heeft een dagje vrij ?!?!?!? Dit is Thailand.

  • 15 Januari 2014 - 18:48

    Marlies:

    Dag Adelbert,
    Fijn dat de reis weer helemaal goed is verlopen en dat je veilig op de plaats van bestemming bent aangekomen. We wensen je weer een mooi verblijf toe.
    Groetjes,
    Sander en Marlies

  • 16 Januari 2014 - 00:39

    Pieter Van Der Wal:

    Beste reisgenoten,

    Veel succes maar weer in Thailand en goed te horen dat de reis goed is verlopen.

    Groet,

    Pieter van der Wal

  • 16 Januari 2014 - 09:09

    Annette Doorn:

    Sawadeekaa! Goed te lezen dat alles prima is verlopen. En ontvangen door de baas himself. Wow! Nu maar eerst even bijkomen en je ogen uitkijken op het centrum. Ik kijk uit naar jullie volgende bericht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adelbert

Welkom in mijn dagboek. Op deze manier kun je meegenieten van wat er met mij is gebeurd en in de komende tijd gaat gebeuren. We zouden met ons zessen in februari 2006 twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis in Thailand en vervolgens een week "afkicken" en een en ander zien van Thailand. Helaas is dat voor mij niet doorgegaan vanwege een niersteenaanval drie dagen voor vertrek. Van de reis in 2006 heb ik alleen het eindverslag laten staan. Uiteraard heb ik er wel een boek van laten maken. In februari 2008 ben ik met 8 mensen alsnog gegaan. In 2011 eveneens met 8 mensen en in 2012 alleen met Henny omdat we zo nodig het begin van de bouw van het nieuwe kindertehuis in Khon Kaen wilden meemaken. In 2013 zijn we met 4 mensen mee wezen bouwen in in 2014 gaan Henny en ik weer samen. In mijn schooltijd ben ik eens naar een voorlichtingsdag geweest voor vrijwilligers die dan naar de toen arme landen gingen. Maar ja, je moet nog (af)studeren, je ontmoet een leuk meisje en tegen de tijd dat dat over is, is je vrijwilligerszin ook gesmolten. Je moet in dienst; daar amuseer je je kostelijk en van daaruit gaat het gewone leven beginnen. Elke dag (met veel plezier) naar je werk, veel leuke (duik)vakanties gedurende dertig jaar. En dan nu eens dit. In het Streekblad (oktober of november 2005) stond een artikeltje waarin om vrijwilligers werd gevraagd voor een Thais kindertehuis. Waarom niet? Tijd zat. Bovendien heb ik Nieuwjaar 2006 iedereen leuke uitdagingen toegewenst en dat iedereen met veel plezier zou proberen die uitdagingen te volbrengen. Nou, dit is nou mijn uitdaging.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 246172

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 Februari 2017

2017 LomSak en Phrae

11 Mei 2016 - 23 Juni 2016

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

13 Januari 2015 - 04 Februari 2015

2015 (ver)bouwen in LomSak

14 Januari 2014 - 06 Februari 2014

2014 Fase een completeren

23 Januari 2013 - 18 Februari 2013

2013 Nieuwe huisvesting voor hiv-besmette kinderen

12 Januari 2012 - 07 Februari 2012

Thailand 2012, Bouwvakker in Khon Kaen

Landen bezocht: