Laatste dag Khon Kaen - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Laatste dag Khon Kaen - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Laatste dag Khon Kaen

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

29 Januari 2014 | Thailand, Khon Kaen

We zijn pas om 09.00 uur gaan ontbijten. Werk is er toch nagenoeg niet. Daarna naar het centrum. De auto van Kerry stond er, maar Kerry, Angela en Pawinee waren vertrokken. Naar het resort. Pawinee’s verjaardag vieren (gisteren jarig geweest) en inkopen doen voor Phetchabun. Bij terugkeer rond drie uur werden grote pannen in Kerry’s wagen overgeladen.

De temperatuur is weer flink opgelopen. Alleen al stil zitten doet een mens zweten. De vier vlaggen (Australië, Zwitserland, Nederland en Amerika) blijven permanent aan de eetzaal hangen. De volgende persoon die naar Khon Kaen gaat wordt gevraagd minstens één NL vlag mee te nemen.

Ik heb hier en daar een handje toegestoken. Met vier tieners en vier volwassen bouwers is er op zo’n kleine bouwstek niet veel plaats. Ik heb verder wat foto’s lopen maken. Henny is na de lunch naar Central Plaza vertrokken. Jason heeft Dallas, Jenny en mij naar huis gebracht voordat hij de kinderen bij het oude centrum van school haalde. Begonnen met mijn koffer in te pakken. Werkkleren heb ik niet meer nodig. Die heb ik en zo’n plastic zak opgeborgen die je met een stofzuiger vacuüm kunt trekken. Helaas beschikt dit hotel niet over een stofzuiger. Mijn gewicht dus maar gebruikt om veel lucht er uit te persen.

Om half zeven worden we opgehaald voor een etentje in een Thais restaurant samen met alle vrijwilligers. Ik heb dus al afscheid genomen van de Thaise (bouw) medewerkers zoals Suwan, Deeo, Bunsiri en Boonmee. Gezegd “tot volgend jaar”. Als het goed is zitten we vanavond aan tafel met Angela, Pawinee, Kerry, Tod, Nathan, Jason, Dallas, Jenny, Carla en Henny en ik. Klopt.

We hebben ergens bij het meer gegeten. Jason heeft ons wel een night sight seeing Khon Kaen tour gegeven zowel op de heen- als op de terugreis. Met Helen hebben we ook wel eens zoiets gedaan: allemaal verschillende gerechten op tafel en een bord rijst voor je neus. We hebben heerlijk gegeten. Tijdens de maaltijd vertelde Kerry dat zij en Pawinee plannen aan het maken zijn om in mei of daaromtrent een bezoek aan Israel te brengen en dan gelijk even door te vliegen naar Nederland. Ik heb ze gelijk uitgenodigd. Afwachten dus wat dit weer brengt.

Na het eten was dan het moment aangebroken om afscheid te nemen. Helaas hebben we niet zoveel kunnen doen. Toch hebben we ons geamuseerd en enthousiast gezegd dat we volgend jaar weer komen. Mogelijk dat we dan als standplaats LomSak hebben want daar gaat dan waarschijnlijk (ver)bouwd worden. Rob en Pawinee zijn met de plannen bezig.

Morgen vakantie.

• 29 Januari 2014 - 16:55

Annette:

Goed om te zien hoe ver de nieuwbouw is gevorderd op Khon Kaen! In de loop van de jaren hebben jullie er toch heel wat klussen verricht. Klasse! Volgend jaar klussen in Lom Sak lijkt me wel wat. Is zeker genoeg te doen. Mogelijk kunnen jullie bij terugkeer iets vertellen over de plannen rond her/ver/bouw daar.
    Nu met recht genieten, nu ook van het warme weer. Hier wordt het juist kouder. Ruiten krabben en dat soort zaken.

• 29 Januari 2014 - 17:10

Annelies:

Wat gaat de tijd toch snel he. Alweer de laatste dag in Khon Kaen.
    Jullie hebben weer mooie dingen meegemaakt!
    Wij hadden gister een klaver4maaltijd en hebben uitgebreid verteld over jullie ervaringen.
    Nu lekker vakantie voor jullie.
    Hoewel ik heb ervaren dat dat ook best vermoeiend kan zijn.
    Veel plezier en geniet ervan, en van Swensen's zolang het nog kan!
    Groetjes van ons.

• 29 Januari 2014 - 18:36

Elise Struijk:

Heb met plezier je verslagen gelezen! Geniet van jullie vakantie en tot ziens weer in NL!

• 30 Januari 2014 - 12:11

Margriet Muts:

Met veel plezier de verhalen gelezen, en dan genieten de vakantie !
    lieve groet van margriet

• 31 Januari 2014 - 10:41

Hannie De Beer :

Holla Adelbert .
    Het zit er dus weer op ,
    leuk om jullie zo te volgen en de mooie foto's te bekijken.
    Fijne vakantie gewenst geniet ervan .
    En 'n goede reis terug naar het koude Nederland.
    Hartelijke groet Hannie de Beer.