Planning - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Planning - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Planning

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

04 Januari 2017 | Nederland, Zoetermeer

Een nieuw jaar, een nieuw begin. We hebben er weer veel zin in om onze handjes te laten wapperen bij de House of Mercy Foundation in Thailand.

We gaan bijna vier weken en bezoeken twee van de drie kindertehuizen. We starten in LomSak waar de sponsorkinderen van Annette en mij wonen. Daar proberen we mee te draaien met het internationale bouwteam dat daar aan de slag is. 's Avonds en in de weekenden trekken we zoveel mogelijk op met onze sponsorkinderen en hun huisgenootjes.

Daarna gaan we naar de vestiging in Phrae. John Scholten heeft daar een schoolgebouw neergezet met hulp van vrienden en kennissen uit Australië en Nederland. De inrichting van die school (het neerzetten van tafels, stoelen en andere attributen) is tijdens de oktober vakantie door de jongedames van het Moore Home in LomSak gedaan. Die hebben een paar leuke dagen in Phrae doorgebracht. Dat schoolgebouw gaan we bekijken en bij de twee schoolgebouwen die nog op de planning staan, kunnen we misschien onze handjes laten wapperen.

Onze eigen planning ziet er als volgt uit:

January 7 Amsterdam Bangkok flight nr KL 0875. Arrival time Bangkok January 8, 10:05
January 8 Bangkok - LomSak, by taxi
We stay at LomSak till Friday January 27. We are looking forward to the WORK we have to do.
January 27 LomSak - Phrae, by public bus or taxi.
We stay at Phrae till Sunday morning January 29, we want to visit the new school building and do some work (maybe repair bikes again or the new building in progress?)
January 29 Phrae - Chiang Rai, by public bus or taxi
We stay in Chiang Rai till Wednesday evening February 1. We stay at the Mantrini Chiang Mai hotel in Chiang Mai. Even bijkomen van onze inspanningen.
February 1 Chiang Rai - BKK Suvarnabhumi, by Bangkok Airways Flight no PG 236 departure time 19:50, arrival time at Bangkok Suvarnabhumi Airport 21:10
We sleep in the ThongTha Residence near by the airport.
February 2 Bangkok - Amsterdam flight nr KL 0876. Departure time 12:15 Arrival time Amsterdam February 2, 18:20

Nu koffers pakken en hopen dat het zaterdagmiddag niet glad is op weg naar Schiphol

• 05 Januari 2017 - 07:33

Mirjam:

Adelbert en Corrie, we wensen jullie een heel goede reis en fijn verblijf. We hopen dat het werken daar lukt. Geniet in ieder geval van de enthousiaste kinderen.

• 05 Januari 2017 - 17:48

Fiet:

Beste Adelbert, Ik wens je een goede reis en een goed verblijf in Thailand. Dit wens ik natuurlijk ook voor Corrie. Vertel hen daar maar dat je zo verrukkelijk Thais gekookt hebt samen met je broer. iedereen hier heeft ervan genoten.

• 05 Januari 2017 - 21:58

Afra :

We wensen jullie een heel goede reis en veel succes met jullie plannen!
    Veel plezier met alles!!

• 08 Januari 2017 - 11:09

Katinka Lina:

Voor jullie beiden een hele fijne en succesvolle tijd daar in Thailand! Zet em op! Frans en Katinka

• 08 Januari 2017 - 22:45

Kolja En Ellen:

Hallo Adelbert en Corrie.
    Hoop dat jullie al veilig zijn aangekomen en dat de reis goed te verduren was.
    Veel succes daar en werkze...

Oja de erwtensoep op de nieuwjaarsduik was zoals heerlijk
    Dank je wel Adelbert.

Groeten,

Kolja en Ellen

• 09 Januari 2017 - 01:28

Jwan:

Hallo Annette,
    heel veel succes met jullie plannen en veel plezier geniten van mooie weer

Adelbert

Welkom in mijn dagboek. Op deze manier kun je meegenieten van wat er met mij is gebeurd en in de komende tijd gaat gebeuren. We zouden met ons zessen in februari 2006 twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis in Thailand en vervolgens een week "afkicken" en een en ander zien van Thailand. Helaas is dat voor mij niet doorgegaan vanwege een niersteenaanval drie dagen voor vertrek. Van de reis in 2006 heb ik alleen het eindverslag laten staan. Uiteraard heb ik er wel een boek van laten maken. In februari 2008 ben ik met 8 mensen alsnog gegaan. In 2011 eveneens met 8 mensen en in 2012 alleen met Henny omdat we zo nodig het begin van de bouw van het nieuwe kindertehuis in Khon Kaen wilden meemaken. In 2013 zijn we met 4 mensen mee wezen bouwen in in 2014 gaan Henny en ik weer samen. In mijn schooltijd ben ik eens naar een voorlichtingsdag geweest voor vrijwilligers die dan naar de toen arme landen gingen. Maar ja, je moet nog (af)studeren, je ontmoet een leuk meisje en tegen de tijd dat dat over is, is je vrijwilligerszin ook gesmolten. Je moet in dienst; daar amuseer je je kostelijk en van daaruit gaat het gewone leven beginnen. Elke dag (met veel plezier) naar je werk, veel leuke (duik)vakanties gedurende dertig jaar. En dan nu eens dit. In het Streekblad (oktober of november 2005) stond een artikeltje waarin om vrijwilligers werd gevraagd voor een Thais kindertehuis. Waarom niet? Tijd zat. Bovendien heb ik Nieuwjaar 2006 iedereen leuke uitdagingen toegewenst en dat iedereen met veel plezier zou proberen die uitdagingen te volbrengen. Nou, dit is nou mijn uitdaging.