18 januari: Muren verven, chocofondue Cornwell Hou - Reisverslag uit Lom Sak, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu 18 januari: Muren verven, chocofondue Cornwell Hou - Reisverslag uit Lom Sak, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

18 januari: Muren verven, chocofondue Cornwell Hou

Door: Annette, Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

19 Januari 2017 | Thailand, Lom Sak

English version
Today we had to do the ceilings again. And yes it is much better now. Then we started with the walls. This evening a choco fondue with the Cornwell House (8 boys 13, 14 and 15 years).

Samenvatting
Helaas de plafonds moesten nog een keer. Daarna zijn we aan de muren begonnen. Vanavond hebben we gechocofondued met het Cornwell House.

Die Hards
Oeps, dachten we klaar te zijn met de vijf plafonds, moeten ze nog een laag krijgen. Da's even slikken. Maar even later staan we toch de plafonnekes een laatste laag te geven. En het ziet er toch weer beter uit. Op een lelijke vlek in een van de plafonds strijken we keer op keer een verfroller uit en het ziet er nu minder lelijk uit.

Tijdens een drinkpauze haalde Adelbert een zakje met vier koekjes tevoorschijn, van Mae Dar gekregen. Lekker! Annette smeerde twee witte verfstippen op haar wangen en kreeg een derde op haar neus erbij. Hilariteit alom, en daar deed ze het ook voor. Tot 's avonds heeft ze zo rondgelopen.

De lunch, verzorgd door de immer goedlachse Nu smaakte meer dan voortreffelijk. We krijgen van haar het recept! Iets met ei, ui, tomaat, koriander en nog wat spul. Heerlijk! Komt in deel 2 van ons kookboekje.

Na de lunch om 13 uur weer verder gegaan met de kamers. Wanden stoffen met zo'n Thais bezempje. Tjonge, wat een stof! Kamervloeren ook gebezemd en Adelbert werd naar buiten gebonjourd. De vorige keer dat hij zo in de stof zat, is hij weken blijven blaffen. En dat willen we niet. Daarna mochten we de wanden lichtgeel verven. Ze hebben hier een abonnement op deze kleur, want bijna alle gebouwen zijn daarmee geverfd. Eentje verft de randjes onderaan, een ander rolt tot circa 1,5 meter, een derde rolt daarboven en de vierde doet de hoge hoekjes en randjes. Soms zitten we elkaar wel in de weg. Om half vijf gaan we het materiaal schoonmaken en daarna onszelf. Half zes eten en om 19 uur heeft Adelbert een chocofondu.

De chocofondue is vandaag met het Cornwell House. Mae Jib is samen met Sun daar de baas (Mae Jib dus). Jib was vroeger de dame van het Guesthouse dus wie er al eens is geweest weet wellicht wie we bedoelen. Acht jongens van 13, 14 en 15 jaar. Een paar knullen kwamen de tassen met alle spullen onderweg naar de eetzaal van me overnemen en aangekomen in de keuken, hebben we ze geleerd om alles klaar te maken. Appels doorsnijden en de klokhuizen er uit, aardbeien de kroontjes eraf en in vieren snijden, druiven van de tros halen en doorsnijden, meloen in stukjes snijden, Mae Jib ontfermde zich over de ananas, Big Boy roerde in de slagroom met chocola onder toeziend oog van Annette en zo was het hele huis bezig om alles klaar te maken. Dan niet alles in één schaal, maar per fruitsoort verdelen over twee borden. Tot slot het blik koekjes openmaken en de inhoud verdelen over blik en deksel. Twee potjes op de tafel zetten met de vorkjes en prikkers erbij. Voor iedereen een flesje coca cola en daarna konden we nadat de chocola in de potjes was gegoten, aanvallen. Gelijk na aanvang klonk er een yell van Thank You en iedereen zat te smullen. Was weer leuk en gezellig. Ik heb geen poging gedaan om namen te leren. Ik heb nog steeds moeite met de bewoonsters van de beide meisjeshuizen.

Ging Oni de “Mae” van het Kevin House (grote jongens huis) was vanavond al wezen informeren bij het Cornwell House of het lekker was. Zijn huis is volgende week woensdag aan de beurt. Hahaha. De jongens hadden gezegd dat het heel lekker was.

• 19 Januari 2017 - 07:03

Elise:

Hoi Adelbert,
    In het huis waar je op de 18e mee hebt gechocoladesmuld wonen 3 van "mijn" jongens. Luke zat naast Lisette en daarnaast zat Whoodt. Noy zat tegenover Corry.
    Dus ook namens mij: dank je wel voor deze verwennerij!
    Fijne tijd nog!

• 19 Januari 2017 - 21:50

Kolja En Ellen:

Hallo adelbert, corrie, annette en lis Etten-Leur
    De gezelligheid van het werken en eten spat van mijn scherm.af.
    Erg fijn om te lezen dat alles zo fijn en gu iedereen gaat.
    Kolja en Ellen