27 januari: Reisdag - Reisverslag uit Phrae, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu 27 januari: Reisdag - Reisverslag uit Phrae, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

27 januari: Reisdag

Door: Annette, Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

29 Januari 2017 | Thailand, Phrae

Laatste nachtje geslapen in Lom Sak. Nog even genieten van de redelijk goede bedden. Na het ontbijt staan we langs de weg door het centrum naar school vanaf half acht om de kinderen een knuffel te geven. Nou, dat is tegen geen dovemans oren gezegd en vrijwel alle kinderen lieten zich zien. De een wat intensiever, de ander wat verlegener. Van diverse kinderen kregen we lieve afscheidsbriefjes in de hand geduwd. Allemaal zelf gemaakt. Roerend! De door ons gesponsorde kinderen, zeker de jongsten, konden maar moeilijk de weg naar school vervolgen. Maar uiteindelijk was alles toch richting school. De minibus kwam ruim op tijd en we hadden alle tijd om van de staf, de Mae's en het bouwteam afscheid te nemen. Daar zijn toch echt heel wat traantjes bij vergoten. Het is zeker geen gemakkelijke tijd voor de staf nu Rob Dunk in het ziekenhuis ligt. De afgelopen weken hebben we erg met ze meegeleefd en waar mogelijk hen ondersteund. Maar goed, ons volgende reisdoel is Phrae.

De rit van zo'n 4 uur werd onderbroken door een toiletstop en een prima lunch-stop. Prachtige locatie met heerlijk eten. Onderweg de nodige bijzonderheden gezien qua vervoermiddelen en andere leuke dingen. De voorlaatste stop was bij de Big C met een Swensens (ijszaak)! Cola, t-shirt voor familie, leuk ribbelmesje, kruiderij voor onze etentjes en voor privé ingeslagen. En dan op naar onze werkplek. Wat zal het worden? Verven?!

Aangekomen bij John en Sharon werd de bus snel uitgeladen en de chauffeur betaald. De tip die we hem wilden geven, liep hij mis omdat hij niet kon wisselen en niet wilde/kon wachten. Wij mochten onze intrek nemen in de leuke huisjes en kregen een rondleiding door de school van Chompoo (8 jr, almost 9) en Nicole, longterm vrijwilligster uit Australië. De school was helaas net uit. Nicole vertelde van de grote hoeveelheid Engelstalig lesmateriaal die uit Canada was ontvangen. En heel leuk, een serie leesboekjes over stoomtreintjes (Thomas). Adelbert heel gelukkig! Ook nog over het terrein verder gewandeld onder leiding van Ing, een ukkie van zo’n jaar of 5. Bij huis twee legde ze haar vinger op haar lippen en zij “sss, babies”. Wandelend met zo'n 25 ukkies om je heen die allemaal veel aandacht willen hebben. Het zag er redelijk uit, maar minder goed onderhouden, duimendik stof op de ramen, losliggend ijzerdraad op het speelplein en een los stuk betonijzer. John heeft natuurlijk veel aandacht en tijd gegeven aan de bouw van de school. Geen fietsjes te zien....

Adelbert keek minder happy toen bleek dat zijn koffertje met laptop, medicijnen, trickets en papieren niet was meegekomen. Een paar telefoontjes verder was alles (bijna) opgelost. Koffertje was gevonden en vanuit Lom Sak en vanuit Phrae zouden zaterdag twee mensen elkaar tegemoet rijden om de koffer aan de ander te overhandigen, net een estafette! Klasse Ging, Lisette en John!!

En dan de vraag wat we gaan doen. John vertelde dat hij verf had gekocht. Maar wij begonnen over fietsjes. En ja hoor, morgen mogen we de Dutch Bike Repair Shop weer openen. Maar eerst een nachtje slapen.

• 29 Januari 2017 - 21:51

Annelies:

Wat een lekkerrrrr ijsje!!!!
    En leuk die huisjes in Phrae!
    Veel plezier en de groeten daar!