9 januari. Niks doen en toch moe - Reisverslag uit Lom Sak, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu 9 januari. Niks doen en toch moe - Reisverslag uit Lom Sak, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

9 januari. Niks doen en toch moe

Door: Adelbert, Annette

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

10 Januari 2017 | Thailand, Lom Sak

English version
Today a day off. To relax from the long, long journey. Round trip Ban Meata and talk with the director.

Verkorte versie
Vandaag acclimatisatie dag: Bijkomen van de reis. Rondhangen rond het Guest House, rondleiding over het terrein, gesprek met de leiding.

Die hards
Vandaag, maandag, een dagje acclimatiseren. Hebben we rustig doorgebracht in de omgeving van het Guesthouse. Wel een dagje waarin we veel dingen hebben bereikt door op onze kont te zitten (niet allemaal) en te praten met tal van mensen. Ook een dagje van cadeautjes uitdelen en onverstaanbare bedankjes in ontvangst nemen (Thai en Engels dwars door elkaar).

De Topfloor heeft een naam. We hebben de House of Mercy Foundation een naam laten bedenken en daar is uitgekomen “Holland House” In Khon Kaen hebben we al een ”Dutch House” dus dat vinden we erg goed. Die naamplaat en de naamplaat voor het “Bill McMartin House” gaan worden gemaakt op kosten van onze stichting.

Corrie heeft besloten een kind te sponsoren. Dat is David (10 jr) geworden. Als je de foto’s ziet uit welke een gribus dat jong komt, ben je blij dat hij weg is uit die omgeving. Hij heeft nu kans op een goede opvoeding en scholing.

Annette en ik hebben onze presentjes uitgedeeld. De naaikamer heeft een goede knipschaar in ontvangst genomen die onmiddellijk werd getest. Het ja knikkende hoofd van Yon gaf aan dat het een goede schaar was. Het huis van Ged (Annette) heeft een kaartspel met vliegers gekregen en een aantal bijbehorende spullen. De spelregels moeten we nog wel even uitzoeken en vertalen. De jongedames van de Moore Home en het Darwin House hebben genoten van de strrrroopwafels (moeten ze zeggen als ze het lekker vonden en ze kunnen de rrrr niet zeggen (wordt een lll) van Adelbert, hahaha. De beide Mae’s hebben een doos chocolaadjes gekregen evenals Kerry zonder wiens hulp we kansloos zijn. De puzzel (1000 st) van Peter is naar het Darwin House. De Australiërs hebben een puzzelplaat van 50 x 70 cm voor ze gezaagd. Het knutselboek van Fiet om een theatervoorstelling in elkaar te zetten is bedoeld voor tijdens de vakantie als de kinderen zich beginnen te vervelen. Knutselboekjes van Annette (origami) gaan naar de bieb. De badge knutseldoos van Elise is zeer dankbaar in ontvangst genomen door de meisjes van het Living Water house. De data voor de uitjes en de chocofondues worden nog uitgezocht. De kaars van de Tabor gaat zondag overhandigd worden. Kortom na het diner werd ons van alle kanten bedankjes toe geroepen.

Annette is de ijverigste van ons gebleken. Zij kon de verveling niet weerstaan en is in de naaikamer gaan werken. Daar worden per jaar zo’n 750 schooluniformen gemaakt (grijs/blauw). Annette heeft ook geprobeerd om op de naaimachine het eea te doen, maar helaas was ze niet precies genoeg. ’s Middags mocht ze nog versteviging in 50-75 kraagjes strijken. Adelbert en Corrie hebben hun internetverbindingen gecheckt.

Goed bericht voor de 19 jarige NamWan (mijn ex sponsorkind) en de bijna 20 jarige Aom. Na hun Gap year (sabbatical jaar) komen ze, als ze de bijbelcursus van de YWANG hebben gedaan (half jaar) in vaste dienst bij de House of Mercy Foundation. Tijdens hun gap year hebben ze al bijna een jaar de zorg voor 5 peuters naar volle tevredenheid uitgevoerd.

Oh ja, vlak voor het eten zijn de emmer grondverf en de nodige kwasten, rollers en verfbakken door Richard opgehaald en bij de woonkamer van het Bill McMartin House afgeleverd dus morgen (dinsdag) gaan we echt aan de slag.

Van zo’n dagje acclimatiseren wordt je echt erg moe. Het is half tien, Annette ligt al te knorren, ik volg zo meteen en Corrie?? Dat hoor ik morgenochtend wel.

• 10 Januari 2017 - 16:26

Fiet:

Waar zo'n kofferbak al niet toe kan dienen! Ik hoop dat ze er plezier van hebben.

• 10 Januari 2017 - 18:18

Peter:

Hallo Adelbert,
    Goed om te lezen dat de reis goed is verlopen en dat men je een warm welkom heeft gegeven. De dinsdag is hier bijna voorbij. Je zult wel moe zijn, maar nu van het werken.

• 10 Januari 2017 - 18:28

Annelies:

Een dagje acclamatiseren is zo slecht nog niet, ff bijkomen van die lange reis en wennen aan de warmte en de "Thai way"! Veel succes morgen!

• 11 Januari 2017 - 14:23

Wilma:

Wat leuk dat Corrie nu ook een sponsorkind heeft. Bofferds!