Twaalfde werkdag 9 februari - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Twaalfde werkdag 9 februari - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Twaalfde werkdag 9 februari

Door: Adelbert en Annette

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

09 Februari 2013 | Thailand, Khon Kaen

Verkorte versie
Het naambord is geplaatst. alle kinderen hebben een bezoek gebracht aan het land. Wij hebben onze werkzaamheden afgesloten met een bezoek aan Swensen's.

Die hards
Laatste werkdag. We mochten wat later komen. Hebben we niet gedaan. Om 13.00 uur komen de kinderen, maandag is pas concrete day, dus het is vandaag rustig aan.

Richard was al bezig om de laatste stukken mash te knopen. Malcolm was bezig om een stuk uit de voorgevel van het Dutch house te timmeren en te hakken. Ron was bezig specie te maken en dat had alles te maken met het inmetselen van de naamgeving van het huis. Dat inmetselen is heel erg netjes gedaan.

Corrie en Annette zijn nog verder gegaan met de badkamer. Hij staat niet helemaal voor de eerste keer in de zachtgele muurverf, maar vanuit de woonkamer kijkend naar de badkamer geeft het een heel net gezicht. Henny en ik zijn de voorkant van het Dutch House gaan schonen. Stoepje geveegd, kruiwagens met gereedschap aan de zijkant of achterkant parkeren, vloer van de woonkamer vegen. Van dat soort huishoudelijke klussen. Vlak voor de kinderen kwamen, heb ik nog geloodgieterd. Overgenomen van Richard, want die moest een auto rijden om 34 kinderen, plus hun Mae's op het land te krijgen. Allerlei plastic pijpen heb ik in elkaar gelijmd. Het Dutch House is nu aangesloten op de waterleiding, alleen moeten alle kranen, douches en toiletpotten nog worden geplaatst. Ook het keukenblokje staat er nog niet. Tijdens de koffie kwamen Corrie en Annette met ster-fruit aan, vers van de boom gevallen. Heerlijk zoet. Ook was er een kapokvrucht gevonden. Die maar buiten open gemaakt, want je weet nooit hoe erg zoiets kan rondstuiven.

Om kwart over een kwamen de kinderen in de MI sonkrai en de MI bus op het land aan. Toespraak van Pawinee, wandeling naar het Dutch House. Foto's van de hele club onder het naambord. Toespraak van Annette. Overhandiging van de cheque met de mededeling dat het inclusief 2.000 euro van Elise was. Overhandiging van het fotoboek waarbij Annette blad voor blad heeft verteld hoe we de eurocentjes bij elkaar hebben geschraapt, zin voor zin vertaald door Pawinee. Daarna ging het hele volkje het Dutch House in. Toespraak van Pawinee. Bezichtiging van de twee kamers die helemaal klaar zijn, bezoek aan de badkamer. Sutida (13 jr) met haar volle kop met haar was de kamer in gelopen en was al bezig met de inrichting. Ik kon natuurlijk niet verstaan wat ze tegen de andere meisjes vertelde maar haar handen wezen voldoende aan om te begrijpen waar de bedden moesten komen en de rest van de inrichting. Daarna zijn de kinderen in groepjes met de Aussies en ons over het land gewandeld. In de "elfde werkdag" heb ik opgesomd wat voor nieuws ze te zien kregen. Kortom een hele leuke halve opening van het Dutch House en voor ons een leuke afsluiting van deze twee werkweken.

Na de bezichtiging door de kinderen zijn we in drie auto's teruggereden naar het oude centrum en zijn wij bij het hotel uitgestapt. Ruim nagezwaaid door de kinderen in de open werk pickup van MI. Het afscheid van de Aussies op het land was wat gehaast, maar niet minder harteljk.

We hebben ons even opgefrist en zijn toen naar Central Plaza (Bijenkorf) gewandeld. Daar natuurlijk bij Swensen's uitgepuft. Rondje van Henny. Vervolgens wezen shoppen (slenteren door plaza). Ook aan Kosa (meer Hema) hebben we een bezoekje gewaagd om uiteindelijk tegenover het Pullmann bij Leo's Beer op het terrasje te belanden. Tot besluit weer van allerlei gerechtjes gegeten bij de Vietnamees.

Het Chinese Nieuwjaar is gisteren begonnen. Duurt een week. Vandaag zien alle vrouwen die haar genoeg hebben, er uit als duiveltjes door hun haar als twee hoorntjes op hun hoofd te zetten.

Morgen vakantie!

• 09 Februari 2013 - 17:01

Elise:

Dank jullie wel voor jullie bodemloze inzet en geniet van de welverdiende vakantie!!!

• 09 Februari 2013 - 19:14

Corrie:

Geweldig wat jullie allemaal hebben gedaan. Heerlijk dat het Dutch House Plakaat is geplaatst en jullie van deze laatste dag heerlijk hebben kunnen genfieten.
    En hierna: een heerlijke vakantie daar in het verre Thailand - genieten met z'n viertjes.
    Liefs, Corrie

• 10 Februari 2013 - 01:25

Pieter Van Der Wal:

Beste allemaal,

Jullie hebben weer geweldig werk verricht. Geniet lekker van de komende dagen.
    Groetjes, Pieter

• 10 Februari 2013 - 12:56

Anton En Annelies:

Nou,dat ijsje bij Swensens hebben jullie dubbel en dwars verdiend!
    En die vakantie ook!
    Wat hebben jullie een werk verzet zeg!!!
    Nu lekker nagenieten!
    Liefs,Anton en Annelies

• 10 Februari 2013 - 17:07

Wout:

Geniet van je laatste week

• 10 Februari 2013 - 19:58

Hannie De Beer:

Het was leuk om de verslagen te lezen ende foto's te zien
    geweldig wat hebben jullie 'n werk verzet .

En nu lekker even nagenieten en uitrusten nog veel plezier
    en de hartelijke groeten van Peter en Hannie de Beer .

• 10 Februari 2013 - 22:17

Mieke:

De klus "geklaard" en nu van de zeker verdiende vakantie gaan genieten! Veel plezier met elkaar, groeten, Mieke

• 10 Februari 2013 - 23:10

Jo Van Benthum:

wat leuk dat we jullie weer van dag tot dag mochten volgen in jullie gedrevenheid. Prachtig werk wat jullie daar verrichtten. Van sommige verslagen alleen nog maar de verkorte verslagen gelezen, maar de uitgebreide staan nog te wachten.
    Voor nu voor jullie een mooie welverdiende vakantie.
    Groetjes Jo van Benthum-Broeks.

• 11 Februari 2013 - 08:11

Mirjam:

Dank je wel adelbert, voor alle boeiende reisverslagen. Je schrijft zo verhalend dat we het gevoel kregen vanuit een hoekje 'mee te kijken'. We hopen dat jullie nu gaan genieten van de welverdiende vakantie. Pas een beetje op Corrie (die moet per slot over ruim een maand ook weer mee naar de Malediven) en tot snel.
    hartelijke groeten, Mirjam en Ronald

• 11 Februari 2013 - 10:44

Henk Niphuis:

Jullie hebben weer geweldig werk gedaan dus geniet van de rust. Ik krijg nu al weer zin om te gaan.

• 11 Februari 2013 - 13:12

Margriet:

Hoi Adelbert, ik heb genoten van alle verhalen, wat is er hard gewerkt, ook de foto's waren leuk en herkenbaar door de verhalen.
    Nu nog genieten van een welverdiende vakantie.
    liefs van margriet

• 11 Februari 2013 - 13:30

Kolja En Ellen:

Adelbert,
    Wat heb ik genoten van je verslagen.
    Als ik de verslagen lees word ik al moe van de opgeschreven werkzaamheden en hier is het echt niet warm ;-).
    Geniet van de vakantie
    Kolja en Ellen