Terugreis 17 en 18 februari - Reisverslag uit Zegwaart, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Terugreis 17 en 18 februari - Reisverslag uit Zegwaart, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Terugreis 17 en 18 februari

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

21 Februari 2013 | Nederland, Zegwaart

Vanmorgen pas om negen uur ontbeten. Daarna richting Night Market gelopen op zoek naar een coffeeshop met gratis internet. Daar behalve koffie en thee de emails bekeken. Leuke email van Richard dat de builders ons missen en een foto van de nieuw aangelegde weg waar ook nog mash ervaring van Henny en mij in zit. In de coffeeshop geinformeerd naar een Swensen's. Helaas, misschien in een shopping mall 150 m verderop.

Eerst hebben we toen de sleutels van de kamers ingeleverd en gelijk vervoer naar het vliegveld geregeld. We vertrekken van het hotel om 19.10 uur. Op naar die mall. Helaas. Niet luxe genoeg, geen Swensen's. Bij de Burger King maar een milkshake gedronken. Terug naar het hotel. Onderweg bij 7/11 nog een zalfje voor Henny gekocht. Hij had wat uit Annettes potje ergens op gesmeerd en dat hielp, dus nu hij ook een potje sterk riekend spul. Zo meteen gaan we in het zwembad liggen.

Besloten om eerst bij een koffieshop naast het hotel met gratis internet de laatste berichten op de site te zetten. Helaas lukte dat niet. Ze staan wel allemaal als concept, maar de app zegt dat er steeds iets mis gaat bij het verzenden. Op naar de volgende koffieshop. Daar hetzelfde probleem. Dan proberen in te loggen via google. Ja, nu gaat het wel. Twee en een half uur bezig geweest om 6 kant en klare teksten de lucht in te krijgen!! Humeur dus beduidend beneden peil. Eerst maar gaan zwemmen.

Na het zwemmen een boekje gaan lezen. Totdat Henny kwam. Hij had honger en niets te doen. De dames waren naar de knederij (massage noemen ze het zelf). Henny had een tentje gezien dat msschien wel wat lekkers te eten had, dus wij zijn met zijn tweeen gaan voor-eten (in-eten, verkennen, geef maar een naam). Op de terugweg kwamen we de dames tegen. Die hebben we weer uitgenodigd in het restaurant waar we net vandaan kwamen. Hebben wij nog een sateetje gegeten.

Terug naar het hotel, snel omkleden in het zwembad en het busje in naar het vliegveld. Op het vliegveld was het inchecken geen probleem. In Bangkok weer enden en enden lopen. Bij het inchecken: "Corrie waar is jouw ticket?" "Huh, ticket?" Gelukkig kwam het boven water. We hebben in het vlioegtuig in het midden naast elkaar gezeten. Dat is overigens wel nauw. De mannen aan de buitenkant vanwege de benen.
Iets over negenen kwamen we op Schiphol aan. Koffers oppakken en naar het taxibusje. Dat hebben we even moeten bellen, want we wisten niet waar dat stond. In Zoetermeer verwelkomd door Ria en Annelies. Met een bloemetje. Hartstikke leuk. Gezellig koffie gedronken en gelijk begonnen met napraten. De dames naar huis gebracht en toen was het echt het einde.

We hebben in Lom Sak veel plezier gehad met de meiden. We hebben in Khon Kaen lekker gewerkt en alle vier de gebouwen in die twee weken flink zien "groeien". We hebben trots het naambord "Dutch House" door de Australiers in het gebouw laten metselen. We hebben Pawinee en de kinderen een rondleiding gegeven in het Dutch House. We hebben een heerlijk rustige cultuur/natuur weekje achter de rug en we zijn tevreden.

We hebben van Rob Dunk gehoord dat wanneer in juni wordt verhuisd, alle vier de gebouwen en de grond volledig zijn betaald. Fase een is dan financieel afgesloten (wel zal dan nog wat aan die huizen moeten gebeuren, maar het is dan bewoonbaar). Dan op naar fase twee: nog drie huizen (een laagbouw en twee hoogbouw) voor uitbreiding van het kindertal, hiv-besmet of lijdend aan aids. Wanneer fase twee van start gaat, weten we nog niet. Vermoedelijk 2015.

Iedereen heel hartelijk bedankt voor het volgen van ons tijdens deze werkvakantie. Jullie meelevende berichten waren ons tot steun. Daar hebben we echt van genoten.

• 21 Februari 2013 - 17:59

Elise:

Jullie zijn er voldaan uit! Fijn dat jullie weer thuis zijn. Spreken we binnenkort weer wat af?
    Groetjes,
    Elise

• 21 Februari 2013 - 18:47

Riky Broeks:

Hallo harde werkers in thailand,

Fijn dat jullie weer velilg in Nederland aangekomen zijn.
    Erg moe maar ook zeer voldaan lijkt mij, als ik lees wat jullie zo allemaal voor elkaar " gebokst "hebben.

Geweldig dat er mensen zijn die zoiets willen ondernemen.

Ik heb genoten van jullie dagboek en met groot respect jullie werkzaamheden gevolgd.

Hartelijk dank daarvoor en voor ieder van jullie alle goeds.

Hartelijk groeten
    Riky Broeks { zus van Sjef Broeks ]

• 21 Februari 2013 - 21:47

Hannie De Beer:

Hallo Adelbert .

Fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn ,koud hé ! het was leuk om jullie zo te kunnen volgen .

IK heb grote bewondering voor jullie .

Hartelijke groeten ook van Peter ,en tot ziens .

Hannie de Beer .