Vrijdag 30 januari - Reisverslag uit Phetchabun, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 januari - Reisverslag uit Phetchabun, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 januari

Door: Adelbert en Annette

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

31 Januari 2015 | Thailand, Phetchabun

Vanmorgen nog eenmaal wezen ontbijten met de jongedames van het Living Water House. Na het ontbijt blijf ik altijd nog even aan de lege tafel zitten: mijn glas water is nog niet op. Deze keer kwam Ploy me naar buiten roepen. Aan het stenen tafeltje waar ik ’s avonds vaak zat, hebben we met zijn vieren (Ploy, Jam en Namwan) nog even na zitten te praten totdat Ploy werkelijk begon te bibberen van de kou. Ploy wil politieagente worden, Jam dokter en Namwan wil gids worden. Ze zijn nog jong, dus alles kan nog veranderen.

Om half acht ’s ochtends zijn Annette en ik aan zo’n stenen tafeltje gaan zitten op weg naar school. Vooral ook om Ged zijn nieuwe sponsor (Annette) alle goeds te kunnen laten toewensen (en Annette om nog even van haar sponsorkind te kunnen genieten). Veel kinderen kwamen ons een knuffel geven en van de bewoners van het Living Water House hebben we allerlei goede wensen in ontvangst mogen nemen. Ploy, Jam en Namwan hadden zelfs een vlinderdasje voor me gekocht. Dat werd me natuurlijk gelijk omgeknoopt. Erg leuk en heel lief allemaal.

We hebben nog een rondgang over het terrein gemaakt. De nieuwbouw nog eens goed bekeken en voor de derde en vierde maal complimenten in ontvangst mogen nemen van May over ons schilderwerk in Meaw’s kamer en de keuken.

Na de lunch zijn we door Kerry, Steph en Russel op het busstation afgezet. De bus vertrok zo’n 20 min later dan gepland en deed er geen 4,5 à 5 uur over maar 6 uur en kwam toch in Phrae aan. We hadden goede plaatsen, Annette aan het raampje aan de schaduwzijde van de rit, op stoelen die de hele reis een stoelmassage verzorgden, alleen niet per stoel in te stellen en de rugleuning kon helemaal plat zoals ik ervoer. Gelukkig zat er niemand achter me. Was natuurlijk wel een hilarisch moment. Voor ons en de Thai. Lachen!! We zijn drie bergruggen gepasseerd met behoorlijke stijgingen, dus l-a-n-g-z-a-a-m rijden. Ook wegens de wegwerkzaamheden vanuit Lomsak de eerste 10 km. We zaten natuurlijk lekker hoog en konden goed uitkijken. We hadden prachtige uitzichten, hier daar knalgroene rijstvelden, een ondergaande zon en een opkomende (hangende) maan. Mooie reis, maar lang. Na vijf uur had ik er genoeg van en de bus maakte weer stopneigingen. “Is dit Phrae?” vroeg ik aan de Thai met staanplaats naast me. “Ja” was het antwoord. “Het busstation?” Geen antwoord, maar toen we aanstalten maakten om uit te stappen, grepen een aantal hoogste klassen middelbare school in: “No,No,No”, het bleek een halte langs de “stoep” te zijn. Uiteindelijk hebben die meisjes ons op het goede busstation er uit gegooid. Toen eerst maar even afwateren en vervolgens na meer dan tien uur bij-wateren en bij-cola-en. Helaas geen Sharon. Dus getelefoneerd naar Kerry en die heeft Phrae gebeld en zodoende vervoer gestuurd. Het was John Scholten die kwam voorrijden met nog drie Australiërs en 4 kinderen. Eerst nog even fruit halen in de Mall en daar was een Swensen’s. Helaas al gesloten maar we konden nog wel een handijsje kopen. Al met al waren we dus om half tien in onze appartementen. Geprobeerd te Skypen, maar dat is de hele verdere avond mislukt. De internet verbinding is redelijk, maar Skype bakt er niets van helaas. Morgen proberen we het weer. Na nog een kop thee, hebben we onze bedjes opgezocht. Morgen om 8 uur gaan we fietsjes repareren.

  • 31 Januari 2015 - 12:48

    Anton Bood:

    Veel plezier de laatste dag daar en in Thailand. Heel fijn dat de Skype test vanuit de Oase vanmorgen zo goed ging. Hopelijk morgen ook tijdens de kerkdienst, heel apart om dit te kunnen doen zo live tijdens een kerkdienst. Werk ze nog en tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adelbert

Welkom in mijn dagboek. Op deze manier kun je meegenieten van wat er met mij is gebeurd en in de komende tijd gaat gebeuren. We zouden met ons zessen in februari 2006 twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis in Thailand en vervolgens een week "afkicken" en een en ander zien van Thailand. Helaas is dat voor mij niet doorgegaan vanwege een niersteenaanval drie dagen voor vertrek. Van de reis in 2006 heb ik alleen het eindverslag laten staan. Uiteraard heb ik er wel een boek van laten maken. In februari 2008 ben ik met 8 mensen alsnog gegaan. In 2011 eveneens met 8 mensen en in 2012 alleen met Henny omdat we zo nodig het begin van de bouw van het nieuwe kindertehuis in Khon Kaen wilden meemaken. In 2013 zijn we met 4 mensen mee wezen bouwen in in 2014 gaan Henny en ik weer samen. In mijn schooltijd ben ik eens naar een voorlichtingsdag geweest voor vrijwilligers die dan naar de toen arme landen gingen. Maar ja, je moet nog (af)studeren, je ontmoet een leuk meisje en tegen de tijd dat dat over is, is je vrijwilligerszin ook gesmolten. Je moet in dienst; daar amuseer je je kostelijk en van daaruit gaat het gewone leven beginnen. Elke dag (met veel plezier) naar je werk, veel leuke (duik)vakanties gedurende dertig jaar. En dan nu eens dit. In het Streekblad (oktober of november 2005) stond een artikeltje waarin om vrijwilligers werd gevraagd voor een Thais kindertehuis. Waarom niet? Tijd zat. Bovendien heb ik Nieuwjaar 2006 iedereen leuke uitdagingen toegewenst en dat iedereen met veel plezier zou proberen die uitdagingen te volbrengen. Nou, dit is nou mijn uitdaging.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 245988

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 Februari 2017

2017 LomSak en Phrae

11 Mei 2016 - 23 Juni 2016

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

13 Januari 2015 - 04 Februari 2015

2015 (ver)bouwen in LomSak

14 Januari 2014 - 06 Februari 2014

2014 Fase een completeren

23 Januari 2013 - 18 Februari 2013

2013 Nieuwe huisvesting voor hiv-besmette kinderen

12 Januari 2012 - 07 Februari 2012

Thailand 2012, Bouwvakker in Khon Kaen

Landen bezocht: