Dinsdag 3 februari. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Dinsdag 3 februari. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Dinsdag 3 februari.

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

03 Februari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Eerst hebben we digitaal ingecheckt. Een heel werk, want we hebben geen printer. Gelukkig konden we de instapkaarten naar de receptie mailen en die heeft ze voor ons uitgeprint. Om half zes moeten we morgen bij het er naast gelegen “moeder” hotel klaar staan. Daar komt dan de taxi voorrijden. Vanwege het vroege uur geen THB 200, maar THB 300. Na dat allemaal geregeld te hebben, zijn we aan de overkant in een tentje gaan ontbijten. Annette een yoghurt/kwark gerecht en ik roergebakken kip met cashewnoten. Heerlijk. Er ligt een folder van een 3D Art museum maar dat hebben Henny en ik vorig jaar al gedaan en een tweede keer vind k niet zo leuk. Annette is niet zo lekker (heeft in het restaurant zitten kotsen), dus bleven we de hele dag in de buurt van het hotel rondhangen. Komt ook meer overeen met het gevoel van gisteren: nergens zin in (blijkbaar te hard gewerkt).

Om lunchtijd is Annette naar bed gegaan. Ik heb een lekker pannenkoekje gegeten met een smoothie en heb nog wat aan mijn blog zitten knutselen. Om een uur of drie ben ik een blokje om gegaan. Twee tempeltjes bezocht. Vooral de eerste was prachtig. De tweede waren ze zo te zien en te horen aan het renoveren.

Boodschappen gedaan voor Annette: crackers bij de Tesco Lotus en een kam banaantjes van de markt hier in de straat. Als avondeten een heerlijke Green Curry met kip (en een flesje coca cola) voor mij en twee koppen flauwe thee en een cracker voor Annette. Ik hoop dat Annette morgen is opgeknapt (ze zit aan het raampje, dus als ze moet kotsen, hoeft ze haar hoofd maar uit het raam te steken). Flauwwww. Ons dagje vakantie is dus in het water gevallen.

Terugkijkend op deze reis kan worden gezegd dat we naar ons kunnen een heleboel werk hebben verzet. In Khon Kaen hebben we kinderbedjes geschilderd en hebben we de bewoonsters van het Dutch House een leuke avond bezorgd. In LomSak zijn ze blij met al ons verfwerk zowel aan het huis in aanbouw als aan de kamer van Meaw en haar keuken. We hebben een aantal kinderen verrast met een chocofondue en een huis mee uit genomen. In Phrae zijn ze heel blij met al de gerepareerde fietsen.
We hebben met opperaannemer Malcolm gesproken over de mogelijkheden voor de renovatie en uitbreiding van het grote meiden huis. Uit de twee alternatieven hebben we Rob Dunk namens Mercy International en de House of Mercy Foundation laten kiezen welke optie het wordt (renovatie, uitbreiding, woonlaag erop en een nieuw dak) en de komende maand zullen we in NL hierover met de rest van het team een beslissing nemen. We zijn moe en tevreden.

Bijdragen voor het grote meiden huis graag op rekening van Mercy International Zoetermeer NL02 INGB 0005 6041 59. Aftrekbaar voor de belastingen.

Annette en ik hebben met veel genoegen aan dit werkverslag gewerkt. We zijn er van overtuigd dat ook u er van hebt genoten. Zullen we zeggen tot de volgende keer?
Het A-team

  • 03 Februari 2015 - 19:18

    Anton Bood:

    Volgens mij is er maar 1 team! Groetjes Annelies en Anton, het a- team!

  • 03 Februari 2015 - 23:02

    Fiet:

    Beste Adelbert,
    Ja, we hebben elke dag je verslag gelezen en dus goed je reis en belevenissen kunnen volgen. Heel bijzonder.
    Een goede terugreis gewenst. En voor Annette: beterschap.
    Fiet

  • 04 Februari 2015 - 00:33

    Pieter Van Der Wal:

    Weer een leuk verslag. Goede terugreis gewenst en Annette ik hoop dat je weer een beetje bent opgeknapt.

    Groetjes

  • 04 Februari 2015 - 22:41

    Hannie De Beer :

    Dag Adelbert .

    Wij hebben alle verslagen met plezier gelezen en de foto's bekeken erg leuk .
    'n goede terugreis gewenst ,en tot ziens .

    Groeten Hannie de Beer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adelbert

Welkom in mijn dagboek. Op deze manier kun je meegenieten van wat er met mij is gebeurd en in de komende tijd gaat gebeuren. We zouden met ons zessen in februari 2006 twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis in Thailand en vervolgens een week "afkicken" en een en ander zien van Thailand. Helaas is dat voor mij niet doorgegaan vanwege een niersteenaanval drie dagen voor vertrek. Van de reis in 2006 heb ik alleen het eindverslag laten staan. Uiteraard heb ik er wel een boek van laten maken. In februari 2008 ben ik met 8 mensen alsnog gegaan. In 2011 eveneens met 8 mensen en in 2012 alleen met Henny omdat we zo nodig het begin van de bouw van het nieuwe kindertehuis in Khon Kaen wilden meemaken. In 2013 zijn we met 4 mensen mee wezen bouwen in in 2014 gaan Henny en ik weer samen. In mijn schooltijd ben ik eens naar een voorlichtingsdag geweest voor vrijwilligers die dan naar de toen arme landen gingen. Maar ja, je moet nog (af)studeren, je ontmoet een leuk meisje en tegen de tijd dat dat over is, is je vrijwilligerszin ook gesmolten. Je moet in dienst; daar amuseer je je kostelijk en van daaruit gaat het gewone leven beginnen. Elke dag (met veel plezier) naar je werk, veel leuke (duik)vakanties gedurende dertig jaar. En dan nu eens dit. In het Streekblad (oktober of november 2005) stond een artikeltje waarin om vrijwilligers werd gevraagd voor een Thais kindertehuis. Waarom niet? Tijd zat. Bovendien heb ik Nieuwjaar 2006 iedereen leuke uitdagingen toegewenst en dat iedereen met veel plezier zou proberen die uitdagingen te volbrengen. Nou, dit is nou mijn uitdaging.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1595
Totaal aantal bezoekers 245975

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 Februari 2017

2017 LomSak en Phrae

11 Mei 2016 - 23 Juni 2016

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

13 Januari 2015 - 04 Februari 2015

2015 (ver)bouwen in LomSak

14 Januari 2014 - 06 Februari 2014

2014 Fase een completeren

23 Januari 2013 - 18 Februari 2013

2013 Nieuwe huisvesting voor hiv-besmette kinderen

12 Januari 2012 - 07 Februari 2012

Thailand 2012, Bouwvakker in Khon Kaen

Landen bezocht: