Verbouw Bill McMartin House 2016 - Reisverslag uit Ouwerkerk, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Verbouw Bill McMartin House 2016 - Reisverslag uit Ouwerkerk, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Verbouw Bill McMartin House 2016

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

24 April 2016 | Nederland, Ouwerkerk

Wat later in het jaar dan gebruikelijk, maar ik ga toch naar de House of Mercy Foundation in Thailand om daar vrijwilligerswerk te doen. Henny gaat deels met mij mee. Voor het grootste deel zit ik er dus alleen. Met hopelijk nog wat andere buitenlandse vrijwilligers, maar dat is afwachten.

Het plan is het volgende
11 mei vertrekken
12 mei aankomen in LomSak
Zoals het er naar uitziet is de renovatie van het Bill McMartin House voltooid en kan ik me uit gaan leven met kwast en roller. De renovatie heeft betrekking op het bestaande gebouw. De nieuwbouw is een complete verdieping (6 studentenkamers, een gemeenschappelijke ruimte en de nodige sanitaire voorzieningen) die over het bestaande Bill McMartin House wordt heen gezet. De betonnen vloer van de verdieping is al op de juiste hoogte aangebracht. Deze maand is men begonnen met het optrekken van de buiten- en binnenmuren.
7 juni per public bus naar Khon Kaen. Die dag arriveert Henny daar ook per vliegtuig. We doen er al het werk dat voorhanden is. Welk werk zien we daar wel.
12 juni gaan we per public bus terug naar LomSak om daar mijn schilder klus af te maken of zover we kunnen, te helpen met de bouw van de verdieping.
18 juni gaan we naar een resort om bij te komen van het werk en ons voor te bereiden op onze terugkeer naar huis. Het resort moeten we nog uitzoeken (rustig, zwembad, dingen te doen in de buurt, etc).
23 juni pakken we het vliegtuig terug naar huis en zit het vrijwilligerswerk ter plaatse er voor dit jaar al weer op.

In LomSak wil ik het Moose House een dagje mee uit nemen. In dat huis woont mijn sponsorkind Jam (16 jr) . Mijn andere sponsorkind Ploy (14 jr) woont in het Darwin House. Ook dat huis wil ik een dagje mee uit nemen.

Mijn derde sponsorkind NamWan (18 jr) woont en werkt sinds 17 maart samen met haar house mate Om in Khon Kaen. Ze zijn daar voor een jaar in dienst van de House of Mercy Foundation voor het verzorgen van de kleine kinderen. Ze zijn op 11 maart geslaagd voor hun High School diploma en hebben een gap-year (sabbatical jaar zouden wij het noemen) ingelast voor ze naar de universiteit gaan. Welke universiteit en wat ze gaan studeren is voor mij nog een verrassing. Ze zijn gehuisvest in het Dutch House en ik neem het hele huis een avondje mee uit eten.

De voorbereidingen zijn nog niet allemaal getroffen, maar ik schiet al op.

Wilt u ons steunen, NL02 INGB 0005 6041 59 t.n.v. Mercy International Zoetermeer.

Groetjes

• 25 April 2016 - 10:56

Fiet Nafzger:

Beste Adelbert,
    Sterkte met alle voorbereidingen. Ik ben benieuwd naar je verhalen.
    Groet, Fiet