Verbouw Bill McMartin House 2016 - Reisverslag uit Ouwerkerk, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu Verbouw Bill McMartin House 2016 - Reisverslag uit Ouwerkerk, Nederland van Adelbert Hesseling - WaarBenJij.nu

Verbouw Bill McMartin House 2016

Door: Adelbert

Blijf op de hoogte en volg Adelbert

24 April 2016 | Nederland, Ouwerkerk

Wat later in het jaar dan gebruikelijk, maar ik ga toch naar de House of Mercy Foundation in Thailand om daar vrijwilligerswerk te doen. Henny gaat deels met mij mee. Voor het grootste deel zit ik er dus alleen. Met hopelijk nog wat andere buitenlandse vrijwilligers, maar dat is afwachten.

Het plan is het volgende
11 mei vertrekken
12 mei aankomen in LomSak
Zoals het er naar uitziet is de renovatie van het Bill McMartin House voltooid en kan ik me uit gaan leven met kwast en roller. De renovatie heeft betrekking op het bestaande gebouw. De nieuwbouw is een complete verdieping (6 studentenkamers, een gemeenschappelijke ruimte en de nodige sanitaire voorzieningen) die over het bestaande Bill McMartin House wordt heen gezet. De betonnen vloer van de verdieping is al op de juiste hoogte aangebracht. Deze maand is men begonnen met het optrekken van de buiten- en binnenmuren.
7 juni per public bus naar Khon Kaen. Die dag arriveert Henny daar ook per vliegtuig. We doen er al het werk dat voorhanden is. Welk werk zien we daar wel.
12 juni gaan we per public bus terug naar LomSak om daar mijn schilder klus af te maken of zover we kunnen, te helpen met de bouw van de verdieping.
18 juni gaan we naar een resort om bij te komen van het werk en ons voor te bereiden op onze terugkeer naar huis. Het resort moeten we nog uitzoeken (rustig, zwembad, dingen te doen in de buurt, etc).
23 juni pakken we het vliegtuig terug naar huis en zit het vrijwilligerswerk ter plaatse er voor dit jaar al weer op.

In LomSak wil ik het Moose House een dagje mee uit nemen. In dat huis woont mijn sponsorkind Jam (16 jr) . Mijn andere sponsorkind Ploy (14 jr) woont in het Darwin House. Ook dat huis wil ik een dagje mee uit nemen.

Mijn derde sponsorkind NamWan (18 jr) woont en werkt sinds 17 maart samen met haar house mate Om in Khon Kaen. Ze zijn daar voor een jaar in dienst van de House of Mercy Foundation voor het verzorgen van de kleine kinderen. Ze zijn op 11 maart geslaagd voor hun High School diploma en hebben een gap-year (sabbatical jaar zouden wij het noemen) ingelast voor ze naar de universiteit gaan. Welke universiteit en wat ze gaan studeren is voor mij nog een verrassing. Ze zijn gehuisvest in het Dutch House en ik neem het hele huis een avondje mee uit eten.

De voorbereidingen zijn nog niet allemaal getroffen, maar ik schiet al op.

Wilt u ons steunen, NL02 INGB 0005 6041 59 t.n.v. Mercy International Zoetermeer.

Groetjes

  • 25 April 2016 - 10:56

    Fiet Nafzger:

    Beste Adelbert,
    Sterkte met alle voorbereidingen. Ik ben benieuwd naar je verhalen.
    Groet, Fiet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adelbert

Welkom in mijn dagboek. Op deze manier kun je meegenieten van wat er met mij is gebeurd en in de komende tijd gaat gebeuren. We zouden met ons zessen in februari 2006 twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis in Thailand en vervolgens een week "afkicken" en een en ander zien van Thailand. Helaas is dat voor mij niet doorgegaan vanwege een niersteenaanval drie dagen voor vertrek. Van de reis in 2006 heb ik alleen het eindverslag laten staan. Uiteraard heb ik er wel een boek van laten maken. In februari 2008 ben ik met 8 mensen alsnog gegaan. In 2011 eveneens met 8 mensen en in 2012 alleen met Henny omdat we zo nodig het begin van de bouw van het nieuwe kindertehuis in Khon Kaen wilden meemaken. In 2013 zijn we met 4 mensen mee wezen bouwen in in 2014 gaan Henny en ik weer samen. In mijn schooltijd ben ik eens naar een voorlichtingsdag geweest voor vrijwilligers die dan naar de toen arme landen gingen. Maar ja, je moet nog (af)studeren, je ontmoet een leuk meisje en tegen de tijd dat dat over is, is je vrijwilligerszin ook gesmolten. Je moet in dienst; daar amuseer je je kostelijk en van daaruit gaat het gewone leven beginnen. Elke dag (met veel plezier) naar je werk, veel leuke (duik)vakanties gedurende dertig jaar. En dan nu eens dit. In het Streekblad (oktober of november 2005) stond een artikeltje waarin om vrijwilligers werd gevraagd voor een Thais kindertehuis. Waarom niet? Tijd zat. Bovendien heb ik Nieuwjaar 2006 iedereen leuke uitdagingen toegewenst en dat iedereen met veel plezier zou proberen die uitdagingen te volbrengen. Nou, dit is nou mijn uitdaging.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 245993

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 Februari 2017

2017 LomSak en Phrae

11 Mei 2016 - 23 Juni 2016

2016, Bill McMartin House, renovatie en verbouwing

13 Januari 2015 - 04 Februari 2015

2015 (ver)bouwen in LomSak

14 Januari 2014 - 06 Februari 2014

2014 Fase een completeren

23 Januari 2013 - 18 Februari 2013

2013 Nieuwe huisvesting voor hiv-besmette kinderen

12 Januari 2012 - 07 Februari 2012

Thailand 2012, Bouwvakker in Khon Kaen

Landen bezocht: